Aktiesnakken — April 2022
-
Jeg investere typisk langsigtet i de cases jeg går ind i
-
En partner skal betale 5 mio euro i årligt licens fee. Det løber også op
-
Det er ofte sådan at de virkelig gode cases, de bliver opkøbt på et eller andet tidspunkt af en meget større spiller
-
QF mangler lige at komme på den anden side af muligheden for belåning af deres fabrik
ker -
@Reserven. Jeg mener ikke jeg har skrevet, at jeg ønsker at Qfuel bliver opkøbt. Men kommer der et bud i år på eksempelvis 80nok sælger jeg gerne. Men hvis vi forestiller os Equinor ser Qfuel som potentionelt opkøbs mål så vil det alt andet være billigere at købe nu end om 5 år. Fordelen for Exuinor ved, at købe nu er selvfølgelig at de vil kunne accelerere bygge programmet kraftigt så der om 5 år måske er 10 fabrikker i drift i 2027 hvorimod hvis Qfuel skal håndtere det alene sammen med Lego
-
og BASF så er der måske kun 5 fabrikker i drift i 2027. Exuinor har en kæmpe pengetank og de har expertisen til at vurdere om Qfuels forretningsmodel er god og kan derfor nemt vurdere hvad et her og nu bud skal være. Der skal selvfølgelig laves due diligence og risk assesment men det er ikke noget nyt for Exuinor. Motivet for Exuinor er en hurtig vej ind på markedet i.f.t at starte på bar bund.
-
Tror der kan gå ca. 2 år inden vi ser kurs 80nok så hvis jeg kan få 80nok i næste uge tager jeg gerne det bud og finder en anden aktie at stase på. Ekselpelvis Ennogie tror jeg kan rykke ligeså godt som Qfuel på 3 års sigt og derfor giver det god mening at sælge i næste uge til kurs 80. Det vil være 300% i profit. Investere i Ennigie og om 3 år høste yderligere 300% sådan i runde tal. Ennogie nu 16kr og 64 kr i 2025 er ikke umnuligt.
-
Overordnet meget enig med dig SB. Både at det vil age noget tid inden vi rammer 80 og at mange vil kunne lade sig lokke hvis et sådan bud kom nu. MEN det tror jeg så heller ikke sker af de grunde jeg tidligere har nævnt
-
Ennogie tror jeg desværre bliver købt indenfor de nærmeste år. Senest i 25.Og kan godt se kursen runde 64 noget før 25
-
-
SB det har du ret i, selvom det kan være delvis ærgerligt hvis et selskab bliver en stor udbytte aktie
-
Men ja jeg regner også med jeg kommer til at kigge mere på startup selskaber over de kommende år
. Finde den/de nye ennogie
-
▲<br>
Groft forenklet:<br>
X penge brugt på at bygge fabrikker med QFs teknologi giver ≈ 5-10 gange højere afkastning på pengene end at bruge samme X penge på at at købe op QF. Derfor er det ekstremt usandsynligt at nogen ønsker eller vil forsøge at købe op QF, fordi det er fuldstændig meningsløst. Det har alle shortere og QF, samt BASF, KIRKBI og andre store aktionærer regnet ud for længe siden. -
▲<br>
Er der et scenario hvor det er mere lønsomt at bruge X penge på at købe op QF fremfor at bruge samme X penge på at bygge fabrikker med QFs teknologi?<br>
Ikke som jeg kan regne ud, ikke engang i nærheden, selv om en får købt QF næste uge for NOK 5 mia, hvilket en ≈100% sikkert ikke får (≈ NOK 29,27 / aktie, med 170 796 847 aktier inkl. udestående optioner in the money), og kan licensere ud QFs teknologi til USD 10 mio per år per 100.000 ton plastaffald.<br>
▼ -
<u>QF business case:</u> http://cqz.eu/QFUEL-business-case.pdf <br>
Hvad kan en gøre uden at købe op QF eller eje QF aktier?<br>
• Bygge fabrikker alene, eller i JV med andre hhv. QF, med årlig EBIDTA ≈ 0,5*CAPEX.<br>
Hvad kan en i tillæg gøre hvis en køber op QF?<br>
• Licensere ud QFs teknologi til de der ønsker at bygge fabrikker med QFs teknologi.<br>
▼
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind