Aktiesnakken — Januar 2022
-
Der er grund til at det går så hurtig i UK og pengene sidder løst. UK er nogle kæmpe plastik sv**. Både i produktion og bortskaffelse. Der vil fortsat være stigende international pres på dem sålænge de exporterer skrald udenfor OECD. QF og Geminor er der til helt rette tid. Kan vi så lige få den POC i vatter i næste uge. https://www.euronews.com/green/2021/01/18/brexit-loophole-allows-uk-to-ignore-eu-ban-on-plastic-waste-exports
-
Dax og Euro stoxx 50 futures
stadig i plus -
Aktier/tendens: TopDK i fokus efter opjustering og sænket anbefaling https://www.proinvestor.com/investornyt/764872/aktier-tendens-topdk-i-fokus-efter-opjustering-og-saenket-anbefaling
-
Nu hvor der ikke lige er så meget run på chatten: En ting jeg tit har undret mig over er, hvorfor vi her i DK bruger (vand)ressourcer på at skylle og vaske vores plastik-, glas- og metal-affald. Er det i princippet ikke fuldstændigt ligegyldigt, om der sidder lidt marmelade, Nutella, eller ketchup tilbage, når tingene alligevel bliver sorteret, knust til atomer, smeltet om og hvad der nu ellers gøres ved fraktionerne? Nogen der kan gøre mig klogere?
-
Måske det er problemer med opbevaring f.eks. ift. rotter m.v, før end det bliver knust/smeltet.
-
Jo mere ren plast (både typer af plast og beskidt) des mere ren olie. Det er netop historisk en af de udfordringer der har været. Både den blandede plast og meget beskidt
-
Du har da sikkert ret i at det er delvist spildte resources (f.eks. mængden af vand til at rengøre i nutella glas!). Men det er sorteringen delvist også så vidt jeg har læst er det muligt for maskiner at sortere bedre end vi kan
-
Mht plast så er der et dansk konsortium der netop lige har udviklet teknologi der med meget høj præcision kan genkende og adskille omkring 10 typer af plast.
-
Jeg så da gerne QF opkøbte dem
-
Nøglen til en succes indenfor denne branche er faktisk ikke POC. Det er at kunne få fat på den rigtige mængde plast af den rette kvalitet. Det er bla derfor de har købt halvdelen af Geminor. For at få meget mere inhouse ekspertise på supplychain af affald
-
Der kommer de kommende år til at pågå en kæmpe kamp om visse typer affald.
-
Hvilket også på den lidt længre bane betyder et selskab som QF ikke kan tage så mege for at modtage affaldet
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind