Aktiesnakken — Januar 2022
-
Den gang var meget med hulkort, disketter og magnetbånd + printere der skrev ud masser af papir. Vi var mindst 2 operatører per skift, og der var kun meget at gøre på dagskiftet når kunder og programmerere var online. På natskiftet sov vi på skift i gode stole

-
Lyder som gode tider @Reserven
Da jeg er fra 1975, har jeg ikke stiftet bekendtskab med hulkort, men disketter, bånd og printerpapir i massevis! -
ja, så længe fabrikken kører er intet nyt = godt nyt.
-
Hos os skiftes der 07-15-23. I weekenden 11-23. Sådan har det også være på en anden virksomhed jeg kender. Men reelt kan man lave det som man vil. Men hovedparten af industri ansatte
starter kl 07 -
Hulkort er før min tid

-
Jamen jeg er for såvidt enig i at så længe fabrikken køre så er alt godt. Men man kan jo ikke være 100% sikker på der opnås POC, for så var det meldt ud. Netop derfor det hele er så mystisk.
-
Det går begge veje. Der skal en FBM ud hvis der opnås POC, og hvis POC fejler pga xx
-
Derfor er jeg heller ikke enig i den "konklussion" der bliver nævnt på FA, med at POC allerede ER på plads. For så havde de sendt FBM ud
-
Enig. Den er ikke opnået før end der er FBM og den kommer meget kort tid efter det er opnået. Teksten er skrevet og ligger klar.
-
Og som du siger, selvom alle de overordnede linjer står lige i skabet, kan en lavpraktisk ting som en shredder sætte en stopper for det hele (igen).
-
At man så stadigvæk skal ud at forklare sig ift. (store) investore kan man godt argumentere for, men skal ærligt sige jeg har nul erfaring med ndr-roadshows, så aner intet om hvad der er normalen der.
-
Så kan man antage at QF ved at PoC afsluttes enten Søn/Man/Tirs og HVIS ikke den er i hus der, må man ud og fortælle markedet (og uddybe på roadshow(s)) ?
-
Men selv det synes jeg jo er underligt.
-
Et tænkt eksempel
-
POC testen tager 8 dage at lave. På mandag fejler de på 7. dagen. Shredderen driller igen og de kan ikke lave en 30 min quickfix. De kan starte op på torsdag til en ny 8 dages test. Den lykkedes de med og fredag uge 3 har de opnået POC. Er det ikke stadig omrking årsskiftet. I min bog er hele dec og januar omkring årsskiftet
-
Så vi er igen tilbage ved timingen af at indkalde roadshow når man (læs dem selv) vitterligt ikke ved om de kan opnå POC eller ej inden onsdag. For hvis de var 100% sikker så var der også kommet en meddelelse
-
Ja der er vi i definitions spørgsmål. <br> Jeg vil sige, se på markedet og reaktionerne. Nej QF må melde ud og det tror jeg de ved
-
Jeg håber virkelig
(også for dem selv) at de udsender FBM inden mandag morgen at POC er opnået -
Ja det er ca. der vi er, om det er Tirsdag er også OK. Men tror seriøst vi står i kaos hvis vi går til uge 3 som det er pt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind