Shipping — April 2020
-
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
· 1 t
Most significant #oil #tanker spot movements today:#VLCC -26% to $125k/d
#Suezmax -19% to $56k/d
#LR1 -9% to $40k/d -
Efterspørgslen på LPG vil nok ikke falde særligt meget globalt . Jeg tror, at LPG fra USA får det meget svært i forhold til LPG fra Mellemøsten. Skibene får så kortere sejltid.Det vil presse raterne.
-
Lidt positiv artikel om LPG:https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/08/7516379/dnb-markets-oppgraderer-lpg-sektoren
-
Er der nogen der har den fjerneste anelse om hvorfor Torm styrtdykker? Jeg fik akkurat ærgret mig over at have solgt i 53 og købte tilbage omkring 56. Og to dage senere er den i 48...
-
Jeg tjekker mr og lr raterne dagligt, og de er ikke faldet
-
Måske tør folk ikke holde Crude Carriers, i tilfælde af en kæmpe aftale gennem OPEC?
-
Jeg tror ikke rigtigt jeg forstår skemaet i artiklen Ungeee. De sænker kursmålet betydeligt, men mener nu at det er til at købe aktien? Det virker ikke så intuitivt for mig. Er der nogle som kan uddybe den tankegang?
-
De opdaterer kursmål til NOK 24 og anbefaler "køb" fremfor tidligere "Hold" - dermed en upside ift. dagskursen. Puha, jeg synes det er nogle lave kursmål. Der er lange udsigter til, at jeg får mine penge igen på Avance. Lad os håbe udbyttestrømmen fortsætter - så må det hjælpe lidt på det. God påske til alle.
-
Torm : Ja mærkeligt den får lov til at sive så meget tilbage.. Stadig kanon gode rater,og de har jo allerede meddelt at 1. kvartal bliver mindst lige så godt som hele 2019.. Håber de snart rykker ud med en førtidig melding for 1. kvartal, + opjustering for hele 2020..suppleret med yderligere aktietilbagekøb.. Det sidste aktietilbagekøbsprogram er jo afsluttet for kort tid siden..
-
Joakim Hannisdahl (Cleaves) har en target pris på 49 NOK for Avance med antaget avg. TCE/d på 2020: 41K, 2021: 49,9K, 2022: 52K, som er et godt stykke over konsensus. Rapporten er lavet d. 29/3, så lad os se opdaterede kursmål når næste rapport kommer. Der er jo sket lidt siden- selvom det kun er 1,5 uge siden - især på oliemarkedet. Se vedhæftet s. 48. https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_9ef11ee7c0ed4fb8995b8c7851d2ec4f.pdf
-
Det er da virkelig nogle vilde forskelle! Rater på helt ned til 11k. Er det ikke en meget dyster udsigt? Det lyder som ingen ting. Jeg sidder selv og lurer på Avance og BW LPG i det her niveau. Ville købte og bare gemme dem i en årrække.
-
Jeg ser nu samtidigt at Joakim Hannisdahl har en graf fra twitter, hvor raterne på LPG har været betydeligt højere gennem Marts (sammlignet med sidste år), og er det stadig i dag.
-
Jeg har ærlig talt ikke forstand på LPG, som det sikkert tydeligt fremgår :-). Når det så er sagt vælger jeg at forholde mig rimelig neutral til analytikere, som kan forestille sig noget som helst i 2022 i en pt kaotisk verden. Når det så er sagt har flere herinde jo redegjort for, at olieprisen og dermed olie/gasudvindingen i US betyder meget og pt peger ned. Jeg håber DNP ikke får ret og beholder mine Avance og BW LPG som jo skulle have været solgt for længe siden, men som jeg nu håber vil
-
Jeg forstår dig rigtigt godt! Jeg var også så smart, at tage en god bid i Norwegian i starten af året, ligeledes uden SL. Dem har jeg stadigvæk
Måske MaxMoller vender tilbage, med en forklaring omkring forskellen i rater.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind