Shipping — April 2020
-
In mid-March estimates for global demand shortfall were about 15mbpd, articles claimed world out of storage by summer (about 3 months, I.e. mid-June). Latest estimates of shortfall are 30-35mbpd and @Trafigura
has claimed changing daily. All land storage could be gone in May! -
Goldman Sachs said it expected March demand to be down 10.5 million BPD, followed by a further decline to 18.7 million BPD in April. The company noted that this deep plunge would be beyond the ability of OPEC to counteract: “A demand shock of this magnitude will overwhelm any supply response including any potential core-Organization of the Petroleum Exporting Countries output freeze or cut.”
-
Hvilket er fuldstændig i tråd med det jeg tidligere har skrevet. Kan ikke siges meget tydeligere. De har udsat mødet hvilket også er som jeg tænkte. Det kan måske udsætte et fald igen, men en stigning næppe. Det bliver spændende når markedet åbner igen (søndag kl 00) at se hvad der sker
-
Mødet mellem de olieproducerende lande er udskudt til fredag, hvilket ikke engang er sikkert. Trump truer nu med skal/told på import af olie. Olie som Us er afhængig af pga kvalitet som de ikke selv producerer nok af. Denne nye trussel kan måske holde en hånd under prisen. Det er pest eller kolera for Trump da told vil gå ud over de olieraffinaderier i Us der importerer olien og lav oliepris vil gå ud over de ca. 9.000 selskaber der producerer i US. Der er næsten 11 millioner jobs I olieindustri
-
Der er en ting mere og det er kineserne. Deres taktiske olielager er omkring en milliard tønder. Ingen ved det præcist og ingen ved hvor fyldte de er. Men jeg tænker at de formentlig har travlt nu med at fylde op men prisen stadigvæk er lav selv med stigningerne de sidste to handelesdage.
-
Kun en ting er sikkert og det er meget høj volatilitet i næste uge hvor det vil reagere hele tiden på nyheder og rygter.
-
Lige pt. er det svaert at faa oeje paa fundamentalerne for en hoejere oliepris og selvom kartellet sikkert gerne vil have en bedre pris er det svaert i et marked hvor forbruget styrtdykker og ingen ved om det kommer helt tilbage igen. Fidusen ved at lagre olien paa tankere bliver vel temmelig vaerdiloes hvis olieprisen stabiliserer sig under de 30. Hvis Corona bliver en gamechanger paa laengere sigt, hvad jeg endnu ikke tror er det sandsynligste scenarie,
-
At olieproduktionen skal meget laengere ned og der skal fragtes langt mindre. Specielt hvis "verden" nu skal have produktion taet paa og at produktionshallerne i asien mere eller mindre forsvinder.
-
Okeanis Eco Tankers seals three-year VLCC charter https://splash247.com/okeanis-eco-tankers-seals-three-year-vlcc-charter/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
-
oakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
7 t
#Oil prices -6% in Asian trading. Increasing #contango w #VLCC storage economics now $62k/d for 6m & $50k/d 1y. W spot at $208k/d & 1y TC at $80k/d, the contango is highly unsupportive. Still expect tanker shares to open up on Monday morning on uncertain OPEC++, all-else-equal -
Weber Weekly Tanker Report Week 14 2020https://www.hellenicshippingnews.com/weber-weekly-tanker-report-week-14-2020/
-
Hej,
Hvad er LPG raterne p.t.? Hvor ser I dem henne? -
06.04: $41.477
-
Jeg finder dem bla. hos Cleaves og Poten.
-
Tak Helge, Kanon med rater på $41.477. Kræver det betalingsabbonnement til Cleaves og Poten? Jeg kan ikke se raterne på deres hjemmeside
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind