Shipping — Marts 2020
-
endnu en dag med nedsmeltning i shipping!
-
Vitus..Pt..er selskaberne ikke økonomisk dårligt funderet - tværtimod. Derimod må der være nogen som kraftigt tvivler på fremtidsudsigterne i en uafklaret situation med corona - og betydningen af denne.
-
Shipping står altid først for skud af de cykliske aktier, når verdensøkonomien bliver trykket.
-
Her bliver LPG også hårdt ramt selv om det er den sektor som burde være mindst udsat.
-
Jo jo, jeg kan sagtens forstå, at Coronaen kan påvirke aktiekurserne, også i shipping, men den størrelsesorden vi oplever her er da helt ude af trit med fornuften, især da det er solide selskaber. Det er da uforståeligt, at der ikke kommer købere ind på et tidligere tidspunkt . Jeg savner virkeligt en grund...som jeg ikke har hørt om endnu ???
-
Det underlige er, at raterne er steget flot de seneste 10 dage. Det er det, jeg har gået og ventet på. Alligevel falder aktierne yderligere - eller stiger i hvert fald ikke
-
Vitus..Det har bare altid været sådan i shipping, at stigninger og fald er meget mere ekstreme end i andre sektorer.
-
Sidste år hvor jeg havde over 200% på Avance oplevede jeg undervej fald på 40% på ganske kort tid.
-
Her steg raterne flot i de seneste dage.
-
Mærkeligt nok
-
bulder. se på raterne. de stiger altså hver dag. både LR1, LR2 og MR
-
I Danske Banks optakt til Torms regnskab skriver de: The outbreak of COVID-19 has reduced rate estimates and increased the risk to demand estimates. However, we still expect the market balance to improve and rates are higher than at the same time in 2019. The stock price is attractive at a 50% discount to NAV versus the historical average of 10-20%.
-
Vitus..Shipping er overekstremt - især i urolige tider.
-
ABG om DS Norden: Near trough valuation, EBITDA estimates lowered 5-7%, P/NAV of 0.60x, BUY reiterated, TP of DKK 113 (114)
-
Danske Bank om DS Norden: Adjusted net profit for 2019 was below our estimate and NAV was 4% above our estimate. We lower our earnings estimates based on the company’s guidance. However, we lift our NAV estimate by 4% to DKK149 per share. We reiterate our 12-month price target of DKK115 and Buy recommendation.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind