Bavarian Nordic — Januar 2018
-
Wellington har øget til over 5 % i Zealand den seneste tid.
-
Positivt for aktien, og nok os det som har skabt den positive stemning de seneste dage i aktien.
-
Storinvestor køber yderligere op i Zealand Pharma
Et af verdens største uafhængige investeringsselskaber har øget sin ejerandel af Zealand Pharma.
(medwatch.dk)
-
Rolf Sass IR Chef i Bavarian var en smut forbi Millionærklubben idag. Spændende at høre lidt omkring situationen

-
Enig @nik_hs1990 han virkede meget optimistisk på 2018. Det var dog ikke meget han sagde om Prostvac, kun at den var død i mono, og at fremtiden for produkter generelt skal søges i kombi. Jeg tror ikke han helt forstod, Lau's kritik af, at data ikke er fremlagt endnu. Som investor ville jeg gerne vide, om Prostvac er begravet, eller om de ser muligheder kombi.
-
Han svarede da på at der er en del fase to forsøg igang med Prostvac i kombi.
-
Så muligheden for et entre i markedet i kombi er der bestemt, men udsigterne er lidt lange. Fase 3 forsøg varer vel ofte fra 1,5-2 år, og som sagt er fase to igang.
-
Han nævnte også at BAVA for nogle år siden lavede kombi forsøg med klare possitive effekter. Sagde også at havde de skulle start prostvac forsøgende om igen så havde de klart valgt at lave dem kun som kombi og ikke som Mono, da der er sket meget i de sneste år på prostvaz.Som jeg høre det er det udvikling mens prostvac var i forsøg der gør at prostvac ikke kunne vise signifikante resultater. Udviklingen er simpelthen løbet fra prostvac i mono.
-
Mærkelig kommunikation fra Rolf Sass: "Prostvac er en død fisk" og "Det virker lige så godt som Kakaomælk" Dvs. prostvac mono har meget ringe virkning? Man kunne jo håbe på at det kun var marginalt dårligere end std behandling. Hvis det virker lige så godt som kakaomælk, så tegner det da ikke så godt for kombi...
-
@Tyndeejner. BN har altid meldt ud, at kombi stadig kører. At data på fase 3 ikke er klar endnu er meget almindeligt for denne størrelse forsøg, og jeg synes, at Lau virkede meget uvidende om dette.
-
@nik_hs1990. Ja, der kører p.t. 5 fase II forsøg med Prostvac i kombi. Et fase III forsøg som bygger videre på en af disse, vil nok tage omkring 4-5 år om at nå i mål, da man alt andet lige igen skal køre med overall survival som endepunkt.
-
@Vester. Fase 3 forsøget med Prostvac er sat op sådan, at det tester, om Prostvac har en add-on virkning ovenpå standardbehandling. BN's forklaring er, at Prostvac ikke virker i mono, da effektmekanismen overlapper med midler der undervejs er blevet standardbehandling (primært Xtandi og Zytiga). Lige nu tester de i fase 2, om Prostvac har bedre effekt, hvis det gives samtidig med Xtandi, docetaxel, Yervoy og Opdivo (såkaldt kombi og altså ikke sekventielt som i fase 3).
-
At der skulle være et overlap i effektmekanismen mellem Prostvac og Xtandi/Zytiga (de såkaldte superhormoner Rolf snakker om i Mio-klubben) virker for mig som usandsynligt. Virkningsmekanismerne er jo netop vidt forskellige, og effekten burde derfor alt andet lige være additiv. Antager man dog, at effekten overlapper som i deres forklaring, så tegner dette et dårligt billede for Prostvac i kombi med Xtandi og docetaxel. Hermed står vi kun tilbage med to fase 2 forsøg med hhv. Yervoy og Opdivo.
-
Tak for jeres mange info om BN og Postvac. Jeg vil lytte podcasten igennem igen.

-
Positivt nyt fra Bavarian idag. Starter Fase 1 studie.
-
Zealand Pharma announces progress to Phase 3 with dasiglucagon for the treatment of congenital hyperinsulinism in first half 2018 https://globenewswire.com/news-release/2018/01/19/1297978/0/en/Zealand-Pharma-announces-progress-to-Phase-3-with-dasiglucagon-for-the-treatment-of-congenital-hyperinsulinism-in-first-half-2018.html
-
@nik_hs1990. Lidt en gammel nyhed annonceret som ny. Studiet blev allerede indirekte annonceret i november: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03349983
-
-
Her er det originale link: http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0188453
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind