Bavarian Nordic — August 2016
-
-
Gode tanker Fais..Hvad er det præcis som gør dig så optimistisk?
-
Prostvacs svaghed er hvis canceren er blevet immunosuppresiv og/eller er stoppet med at udtrykke PSA. I så fald vil prostvac være betydningsløs. Det man kan se på de forsøgsresultater, vi har fået indtil nu er, at nogle få af patienterne responderer virkelig godt på behandlingen. Meget stor immunrespons og reducering i PSA tallet. Generelt set ser man dog ikke en reducering i PSA tallet, de fornævnte patienter har været heldige genetisk, de har haft både et stærkt immunsystem og en mild cancer.
-
Prostvacs effekt er ikke at helbrede, men at reducere kræftens væksthastighed. Det vil jeg mene den er i stand til hos patienterne med mildere tumorer. Dette har man taget højde for ved prostvacs fase 3 forsøg. Patienter der har deltaget i fase 3 forsøget har mindre avanceret cancere ifht. patienter fra fase 2 forsøget
-
Du har misforstået, det jeg skrev. Med svaghed mener jeg, hvornår prostvac ikke har nogen effekt hos en patient. Ser man på fase 2 forsøget, er der hos nogle få, meget stor effekt. Hos en større del er der moderat eller ingen effekt. Effekten er afhængig af patientens cancer. Patienter med god fremtidsudsigter lever meget længere end forventet, når de behandles med prostvac.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind