Aktiesnakken — November 2013
-
Det vil jeg da overveje. Ser lige hvad det hak er. Og så vurderer jeg konsekvenserne.
-
Et hak op vil jeg også vurdere!!!
-
Fremtiden er vigtig, så de tanker er også mine.
-
Der er tid endnu, men december er sat som grænse for US og nuværende PTC.
-
Primo dec.
-
Olie afhænger af hvad fremtiden kan trylle af nye energiformer/produkter. Jeg tror vind er en af dem!
-
Usikkerhed om hvad der er fremtiden vil skaber utrygge investorer.
-
Skriver du at skiffer gas visionen er tvivlsom?
-
"Olie" findes der ikke nogen erstatning for.
-
Mac, Jeg har speed-læst lidt af "reklamen". Hvis man kan løfte oppetiden af 92,7 til 99,2 på tre år, blot ved at skifte service leverandører, så kan jeg godt forstå kunden. Nu er det en reklame og de fremhæver nok ikke det modsatte eksempel, men budskabet er forstået. Her er der tale om 2010 og Vestas praler af en særdeles velfungerende service sektor, i dag. Er der sket nogen ændringer i mellemtiden, eller er alt ved det gamle?
-
Ja, jeg Vestas er godt klar over de mange dårlige historier, og der er helt sikkert fra Vestas's side rettet op på det. Det er bl.a. derfor de nu i højere grad bruger subcontractors til flere ting. En Vestas-ansat kan ikke bare fyres, selvom vedkommende ikke passer sit arbejde, i nogen lande er det nærmest umuligt. En subcontractor derimod er nødt til at gøre sit arbejde ordentligt, og den enkelte medarbejder hos subcontractoren kan uden problemer bortvises øjeblikkeligt hvis der er ting der
-
-
Hvis du har ansatte, så sender du 2 mand ud til en mølle, og er nødt til at stole på at de udfører arbejdet som de skal. Ofte er der ting der ikke bliver lavet, eller ting der ikke kan laves; men i mange tilfælde er det ren dovenskab der bliver bortforklaret med dårlige undskyldninger, og så kan et service tage lang tid.
-
En subcontractor laver typisk service på fast pris, så der kan folkene ikke tillade sig at slappe for meget af; og de ved aldrig hvornår Vestas sender folk ud for at kontrollere arbejdet. er der så ting der ikke er lavet, bliver subcontractoren nødt til at gøre det, uden ekstra betaling. Det gør at der er en høj grad af diciplin, ellers kan det simpelthen ikke løbe rundt.
-
Fyring. Arbejde ikke udførdt
-
Ja, i Danmark Wind; men f.eks. ngland er det nærmest umuligt at fyre folk. I Italien, i firmaer med mere end 10 ansatte, kan du ikke fyre folk over 50 år; du hænger på dem indtil pensionsalderen, med mindre du kan bevise at de har stjålet af kassen eller lignende
-
En kunde bestiller udskiftning af vinduer og de er ikke skiftet. Så er der fyring.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind