Aktiesnakken — August 2013
-
Vestas "spareplan", bank aftale og markeds mulighederne kan vel føre virksomheden videre uden det frasalg.
-
plus på bundlinjen betyder vel forlængelse af bankaftale!
-
Jeg gider ikke gætte. Jeg forholder mig til, hvad Vestas siger og skriver. BN har efterlyst en partner, evt. en 20 % partner, til at spille bold om de store beslutninger. MHI har henvendt sig for at forhandle JV omkring offshore, altså V164, og fremtidig offshore. Vestas har igangsat en turnaround for at blive overskudsgivende igen. Troldmanden og jeg havde en dialog om prisen for V164. Vi ved med sikkerhed at den er dyrere end 400 mio Euro og han anslog at den samlede pris godt kunne bliver
-
tja nu er der ved komme styr på biksen-Og brandet Vestas er ikke så dårligt endda-Så mon ikke der står nogen meget store spillere og er oprigtigt interesseret i og købe denne globale virksomhed som sælger budskabet om en bedre og mere ren verden.:-)
-
Her er en investering der kan blive god: http://sport24-business.dk/shop/vestas-merchandise-the-1815p.html Ditvel Engel: " Winners have a plan". Losers have an explanation"
-
Partner er helt sikkert for at få ro om aktionærkredsen og for at tiltrække større aktionærer. Guldægget koster mindst 38 kroner pr. nuværende aktie at færdigudvikle incl. fabrik. De penge kan Vestas enten hente hos os eller ved JV. Det er for mange penge til at de henter det hele ved emission, mener jeg, derfor tror jeg at der kommer partner ind over. Enten i form af JV eller rettet emission hvor Vestas så har fået sig en ny storaktionær.
-
Ikke som jeg ser det. Den partner som BN efterlyste sidste år har intet med det her at gøre, enig. Men skal der bruges en kapitalpartner nu, så er det til V164, og ikke til selskabets overlevelse, i almindelighed. Man kan jo så antage, at hvis der slet ikke findes en løsning, så bliver det mere end svært at få bygget fabrikken, så noget skal der ske.
-
Vestas søge en "partner" som med ansvarlig for søsætningen af 164. 1GW kan være en del af løsningen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind