Aktiesnakken — August 2013
-
Først spreder han frygt på Vestas Chatten-Men intet er ham helligt i jagten på udryddelse af truede dyrerarter-http://www.dof.dk/
index.php?id=nyheder&s=nyheder&m=visning&nyhed_id=821 -
-
Cykling og jeg havde en rigtig god tråd, med tilhørende link, som man kan læse hvis man vil lidt ind i WF. http://www.proinvestor.com/boards/63036/Windfloat#63046
-
Tusind tak for alle de gode inputs - var dejligt at høre folks syn på betydningen af patentet. Vestas udtager som en påpeger et utal af patenter og jeg har for vane at følge disse tæt. At strømmen heraf ikke er tørret ind på trods af at R&D er sat på skrump er tankevækkende - men måske eftervirkningerne først viser sig langt senere?
-
Silke; patentet med magneterne giver nu alligevel god mening, alternativet er nemlig at svejse beslag i tårnet, og enhver svejsning svækker styrken. Man kan altså spare på godstykkelsen i tårnet ved at bruge magneterne, og samtiddig behøver man ikke bekymre sig om nøgagtigheden der er nødvendig hvis man svejser beslag fast; magneterne sætter man jo efter behov efterhånden som interiøret i tårnet monteres.
-
Doodha, jeg så indslaget om mågerne. I frugtplantager har man problemer med krager, man kan ikke skæmme dem væk med lydkanoner eller tilsvarende; men der er en måde der virker: Man indspiller en krages døds-skrig på bånd, og lader båndet køre i en sløjfe; det skræmmer kragerne væk. Om det virker med måger ved jeg godt nok ikke

-
Det ligner mere og mere en oplagt politisk mulighed-DF er kommet i folketinget på de fremmed ud af Danmark-Hvad med om VS genopstod i Århus under sloganet-Stem på VS vi tager ansvaret og slår mågerne ihjel-På fyn bruger vi godt nok mortalin når vi har den slags problemer-Men egentlig er det en sag for VS og det må være rimeligt at borgerne kan regne med at vores politikere håndtere sådan nogen skrige måger
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind