Aktiesnakken — Maj 2013
-
Det er da næsten helt umuligt at svare på, men mon ikke mange af dem der shortede dengang har lukket for længst. Shorts bliver lukket og nye åbnes, og så er det jo nok langt fra alle shorts der lukkes. Der findes jo næsten ingen større børsnoterede selskaber hvor der ikke er shortet aktier. Husk på hvordan de "markedsneutrale" fonde (hedge fondene) fungere. De køber aktier i et selskab og shorter i et andet, så tjener de penge, uanset om markedet generelt stiger eller falder, bare den aktie
-
Mange aktier indenfor vedvarende energi har høje shortandele, ikke kun vestas, det er et udtryk for at sektoren forventes at levere afkast under gennemsnittet. En stor del af shortsne i vestas er "colatteral damage", altså, har det mere at gøre med branchen end vestas. Jeg tror ikke det er short luk der driver kursen i vestas op i øjeblikket, det kan være at det bidrager lidt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind