Aktiesnakken — April 2013
-
Den tidligere chef for Siemens Wind Power og nuværende chef for Repower, tyskeren Andreas Nauen, venter, at det amerikanske vindmøllemarked vil skrumpe til 11 gigawatt (GW) for 2013 og 2014 kombineret. Det fortalte han til branchemediet Recharge under en industrimesse i Hannover.
Han vil ikke give et specifikt estimat for hvert enkelt af de to år, men siger dog, at der vil komme klart flere installationer næste år end i år. For at nå en installation på 5 GW i år vil der skulle installeres 2500
-
Det kan jeg ikke se kommer til at ske. Vi kan ikke forudse, hvornår volumenerne vil begynde at accelerere igen, sagde Nauen.
Sidste år var et rekordår i USA med installation af ikke mindre end 13,2 GW. Aktiviteten var her ekstraordinær høj, da et truende udløb af en vigtig støtteordning (PTC) fik industrien op i højeste gear. Omvendt blev mange projekter til efter 2012 sat i stå.
Støtteordningen blev imidlertid forlænget lige efter nytår, hvilket har skabt forventninger om, at der igen vil bli
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind