Aktiesnakken — April 2013
-
Ja,for problemet opstår også andre miljøafgiftbelagte steder !
-
Se dieselafgifterne på biler ,de er blevet FOR miljøvenlige,ogmalle vil ha demm,så nu skal det gøres ufordelagtigtm!!
-
Det er samme om du nu sparer på elen gennem bevidste sparesatsninger,så mister de jo afgifter og må finde andre løsninger,,for vi skal vel ikke bøde for LED-pærer ,spareskinner og andre tiltag ? Vi kan jo heller ikke basere landet på spiritusafgifter,om nu folk holder op med at drikke så meget ,skal vi så prøvemat øge deres konsumsition,format landet,skal gå,rundt? Nej så må pengene hentesmandre steder,ogmdet gælder også miljørigtige investeringer,der må staten acceptere fordelagtigheden og omf
-
Omfordele indtægterne fra andre kilder,
-
Og det med at de fossile anlæg så er svære at drive i forhold til de privates leveringer,køber jeg ikke ,man kunde skrue ned for dem sommertid der alle producerer for meget og desuden levere til sverige,som tit har lavvande i deres,vandkraftanlæg,så kunde man genkøbe vintertid og bare,lægge,til en mindre omvandlingsafgift på baglænsordningen !
-
Og hvad så om man kunde løse det med kombineret vincdturbinerift,solceller,og brænsleceller ? En egen totalanlægning,uden indblandning ! Hvor skulle afgifterne så hentes ? Ikke umuligt,i en nærmere fremtid !
-
jeg kan kun sige at fra en der bliver ramt rigtig rigtig hådt af det så finder jeg det ganske ok man har dræbt den gamle ordning. MEN den nye finder jeg FOR stiv og uaktraktivt
-
ordentligt billig energi lagering kommer ikke til at ske i dette årti
-
Ok
der er vi vel helt enige ,den nye ER helt skæv ! -
Men i det hele taget var den gamle,ordning ikke det bedste,for det var både risikabelt og grimt samt upassende at alle ville have sit eget anlæg ,så i min optik var det bedre at lave som ved vindmøller,at gå,sammen ,leje en mark ,investere,i en fællesanlægning,i forhold til forbrug. Om hver investerede samme som i en egen anlægning ,kunde man få en god stabil anlægning som drives kommercielt,og med en favorabel tilskudsordning,ville det være bedre end at alle hus selv monterede op
-
Der er nye teknologier på vej som ikke ødelægger æstiken. Så tror ikke det bliver det store "problem>" i fremtiden. Men ja det med blot at knalde 6kw anlæg ovenpå rødt tegl er altså ikke særlig kønt.....
-
Det gælder vel mere nyinstallationer,eller ? Bliver det ikke både dyrt og besværligt at eftermontere noget " kønnere " på f.eks røde tegltag,er det så ikke et nyt tag som gælder ,med integreret solcelleplader
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind