Aktiesnakken — April 2013
-
Den gamle var blevet for god med de lave priser cellerne kom nd på. så det er fair nok den blevet lavet om. Men hvis man ville benytte en model ala den de nu har indført så skulle kwh prisen vil nærmere begynde omkring 2 kr og så skulle det være gn og ikke time egenproduktionen skulle modregnes
-
skulle det være på døgnbasis og ikke time basis.......
-
Den gamle ordning var GOD ,men ikke for god !! Hvorfor er det forkert at blive selvforsynende med el ?
-
Den nye er helt hen i vejret !!
-
Det regeringen mister i afgifter,er det som har afgjort det,ikke andet !
-
den var blevet for god fordi man med de meget lave priser kom ned på en tilbagebetaling på omkring 7 år. Og det er for favorabelt når det er med statens penge. (kommer altså fra en hardcore VE mand!)
-
fiskemanden det er vel også en ok begrundelse? Altså vi har et land der skal drives. Og landet fattes penge. Så tingene må hænge sammen. Derfor var det på sin plads med en ny afregning. MEN det de har vedtaget nu er FOR meget i den anden retning
-
Derfor skulle de hellere finde andre afgifter,end at belaste den enkelte solcelleejer,bare fordi man kunde spare på egen levering ! Og hvad er det lige der gør at det var på statens regning at nedskrivningen nu var klar på 7 år ? Det var da for egen regning,de mistede bare deres åndsvage afgiftsystem på elen
-
Altså,jeg gider ikke betale 130.000 kr for et 6 mwh anlæg som leverer det mestemaf
produktionen til elselskabet for 0,65 kr og så genkøbe,med afgift for 2,25 -
tjaa jeg finder det som sagt helt ok. Og det selvom jeg nok til at miste mega meget mere på indgrebet end så mange andre. Den var i min optik blevet for favorabelt.
-
jeg kunne godt tænke at se en beregning på hvis produktion/forbrug skulle gøres op på ugebasis. Hvad det vil betyde for økonomien. Mit bud er at det vil hæve andel af strøm på "netto ordningen" fra ca 25% til godt 50%. Og så begynder det at ligne noget igen
-
Der findes da masser af andre måder de kan hente pengene ,for vist er et land en forretning,og det skal gå rundt ! Og selv om dit forslag med ugebasis går igennem ,hvad så ? Så skal de alligevel hente penge et andet sted ? Og om nu lagringen kunde løses,så vi BLEV helt uafhængige,hvad så ? Så blev de jo nødt til,at afgiftbelægge selve investeringen,og så er vi jo lige vidtm!
-
Ja,for problemet opstår også andre miljøafgiftbelagte steder !
-
Se dieselafgifterne på biler ,de er blevet FOR miljøvenlige,ogmalle vil ha demm,så nu skal det gøres ufordelagtigtm!!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind