Aktiesnakken — Marts 2013
-
Der er mange uafklarede spørgsmål i forhold til short. Lånte aktier skal på et tidspunkt tilbage og på et tidspunkt så skal alle short solgte købes hjem. Uanset hvilke depot de står på.
-
Aner det ikke, men er de solgt så skal de købes igen og det er dette dobbelte salg der skal indfris.
-
Går der panik i short så kommer der rally.
-
31mio aktier der er solgt to gange er ikke ligegyldigt.
-
Jeg fatter ikke en meter af jeres short-snak ? Om man shorter/ låner aktier er de først arbejdende når de er solgt,skal så genkøbes,lavere for gevinst,at købe nogle og lægge i depot inden man lukker blir så noget vrøvl,?? For så har man jo lukket til det handlede beløb . At så købe yderligere til et lavere beløb er jo bare at skaffe et indehav som giver risiko,for så ligger du jo "lang" og skal sælge " ordinært" !!!
-
Jeg vil også gerne kende noget mere til hvad der er rammen for short handel.
-
Fisk, enten forstår jeg ikke indlægget, eller så har du misforstået problematikken. Prøv at læse dette.http://www.proinvestor.com/boards/64431/Er-startsignalet-til-short-tilbagekoeb-givet?!
-
Det er en slags aktiesplit uden bestyrelsens tilladelse.
-
I tillæger short og shortsqueeze,samt shortindberetninger alt for stor betydelse i min optik ?? Short er kun en mulighed om et selskab er i gyngning på grund af egne dårlige beslutninger .dog øger shortinteressen bølgeskvulpen ,men skuden synker kun ,om der er hul i skroget eller de kænter og det er ikke shorterne der gør det ! Doodhas indlæg har Pete tidligere skudt ned ,ved at forklare,at der findes andre instrument til afdækning/lukning af,shorts som helt legalt gør det ugennemsigtigt !
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind