Aktiesnakken — Februar 2013
-
ABG løfter Vestas med 146,38% fra 20,89. Med gårsdagens lukkekurs 40,5 bliver det til kurs 99,5. Det er da der rene urini.
-

-
Kreativ bogføring.
-
Nordea Markedet ser nu langt større sandsynlighed for, at Vestas opnår positive pengestrømme i 2013.
- Dette er uhyre vigtigt, da positive pengestrømme er afgørende for at mane frygten for en kapitaludvidelse i jorden. Vi forventer ikke en kapitaludvidelse, og med udsigten til positive pengestrømme har vi nu det argument, som skal overbevise resten af markedsdeltagerne, skriver Nordea i sin morgenberetning fredag.
-
Nordea skriver også: "Nordea Markets anbefaler nu Køb af Vestas (+10,4%). Selskabet har reduceret omkostningerne markant, hvilket betyder, at det vil være lønsomt ved et lavere aktivitetsniveau end tidligere. Vestas er derfor godt på vej til at have tilpasset sig det nye lavere aktivitetsniveau i vindmøllemarkedet."
-
Men hvad skriver Jacob?
-
lige det sidste bør jo også med :...vurderer Nordea, som påpeger, at aktien fortsat er hæftet med stor usikkerhed.
- Får Vestas ikke positive pengestrømme i år, kan en kapitaludvidelse ikke udelukkes. Vores købsanbefaling forudsætter også, at Vestas begynder at få flere ordrer, hvilket er usikkert, skriver Nordea.
/ritzau/FINANS
- Får Vestas ikke positive pengestrømme i år, kan en kapitaludvidelse ikke udelukkes. Vores købsanbefaling forudsætter også, at Vestas begynder at få flere ordrer, hvilket er usikkert, skriver Nordea.
-
80 havindmøller til Siemens http://npinvestor.dk/nyheder/vestas-siemens-faar-ordre-paa-80-havvindmoeller-til-700-mio-euro-256105.aspx
-
Kommer der større efterspørgsel på markedet en Vestas forventer så kommer der sikkert en emission for at følge med efterspørgslen. Det er sådan Vestas har lagt planen.
-
Ellers må vi nøjes med kursstigning og udbytte i årene fremover.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind