Aktiesnakken — Januar 2013
-
Mener det var knap 18 mdr de havde sat af til at bygge den fabrik de nu har skrinlagt på ubestemt tid.
-
De har aldrig meldt ud hvor mange mw de skal have ordre på før de begynder at bygge fabrikken. Men det er nok omkring 1000mw
-
Fabrikken bliver kun bygget hvis der er ordre til den.
-
men alle offshore producenterne står i samme situation. Der går omkring 18 mdr fra beslutning om bygning af de nye faciliteter til de kan levere møllerne
-
det er det ja. Men igen det er præcis samme situation de andre producenter enten også har været igennem eller står foran.
-
men round 3 projekterne er også så store at 1000mw ikke er specielt meget
-
ja, ja, det er jeg med på, men hvis det bare er tre projekter, til verdens største og bedste mølle, så virker det som spild af tid, ikke at bygge fabrikkerne. Det må være en afvejning af ricisi for fiasko og hurtigere indtægt fra møllen og dermed markedsandele.
-
vestas svømmer jo ikke just over med likvider i denne tid. Så nej de har ganske enkelt ikke råd til at tage det sat og påbegynde byggeri til 10 ciffreet beløb uden de ved om der er kunder til møllen
-
Og da møllen om alle omstændigheder først kan leveres fra omkring årsskiftet 15/16 så har de over et år endnu til at træffe beslutning uden kunderne får levert møllerne senere af den grund
-
I energidivisionen hos Siemens, som indeholder vindmølleaktiviteterne, blev det til et overskud på 567 mio. euro i første kvartal, hvilket er en stigning på 12 pct. i forhold til samme periode året forinden. http://npinvestor.dk/nyheder/siemens-har-praesenteret-sit-regnskab-for-foerste-kvartal-opd-255373.aspx
-
Specifikt for vindaktiviteterne blev det til en indtjening på 52 mio. euro i første kvartal sammenlignet med et tab i samme periode året forinden. Omsætningen specifikt for vindaktiviteterne viste en fremgang på 27 pct. Ordreindgangen for vindaktiviteterne beskrives som kommende ind med en meget lav volumen i første kvartal grundet et fald i store ordrer på vindmøller i perioden. Specielt faldet i ordrene på vindmøller i USA mere end overskyggede ordreindgangen fra andre områder, skriver Siemen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind