Aktiesnakken — Januar 2013
-
vil man deltage, så skriv en mail til peter (snabel a) golfhouse.dk
-
Vestas offentliggjorde onsdag sin første store aftale om levering af tårne til "ikke-Vestas vindmølle projekter", hvilket i praksis vil sige til en konkurrerende vindmølleleverandør, og tallene i aftalen synes klart at indikere, at der er tale om en af de helt store på det amerikanske marked.
-
det man skal forstå er at der nu ikke er nogen grund til at US køber Vws møller mere ! GE slipper for at skaffe stumpe som tårne i udlandet og kan nu sige de skaffer arbejdspladser i US som jo er en uskreven betingelse for at få en bygge tilladelse efterhånden !
-
-
Man skal være små ond på vestas for ikke og kunne se fornuften i det her-http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/249869/vestas-direktoer_antyder_650_taarne_i_ny_aftale.html
-
Det kommer sikkert til at handle om dele til andet end vindmøller.
-
Den er måske noget større. Der ligger måske også en kompetencefordeling i den aftale og andet.
-
Kryler-Det de skriver her har det hold i virkeligheden ?- Hensyn til omkostninger
Prisen på et vindmølletårn udgør typisk omkring 20% af prisen på vindmøllen. For et tårn på 50 meters højde udgør merprisen på yderligere10 m tårnhøjde ca. 100.000 kr. Derfor er det vigtigt for omkostningerne at bygge tårne så
optimalt som muligt. -
til vestas CMP sad jeg til bords med jean marc ved aftens middag. Og lige præcis det her talte vi en del om. Andre fabrikanter der afgiver ordre til vestas på del komponenter
-
der kommer helt sikkert mere fra den front
-
det er naturligvis godt. Men det gør det ikke just lettere at estimere oms/indtjening
-
for det første kan jeg ikke lige huske det i hovedet. Har nogle data på det et eller andet sted. Men for det andet er der KÆMPE forskel på hvor møllen sættes op. Lavt/højt tårn. Vestas har tårne på alt fra 78m til 139m. De høje vejer mere end det dobbelt af det lille
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind