Aktiesnakken — November 2012
-
Men hvor fanden .Hjælp mig til og forstå det.Når der nu er kommet lidt ro på Vestas igen med orden i kreditten og nye folk i ledelse.Hvorfor aftaler de store som er inde ikke et kollektivt opkøb-Vi private ville flokkes til og shorterne ville flyve til bloksbjerg.
-
Jeg taler ikke så meget om daytrading, men mere om de folk der kan sidde herinde hele dagen lang, flere måneder i træk, uden egentligt at handle, og bare tale om hvor rige de bliver lige om lidt når aktiekursen eksplodere. Daytrading behøver ikke at være særligt risikofyldt, bare man er god holder sig til nogle systemer og tør tage tabet hurtigt, chjort er et godt eksempel. Problemet er at folk bliver "lange", når deres daytrade position falder i værdi.
-
Den pointe jeg forsøgte at lave, var sådan set heller ikke at at det var spild af tid, men at mange privataktionærer er for overoptimistiske, både hvad angår forventet profit, men også tidshorisont. Generelt er der ikke mange der har en forståelse for hvordan tingene fungerer i virksomhedsverdenen og investeringsbranchen, det kan jeg bl. a. se på debatten herinde, der køres i ring med emnerne og forventninger til udfald er urealistiske.
-
Jeg kan kun give udtrykke for til dels mig selv og så det generelle jeg læser her på Vestas chatten.Og der er ikke mange her der reelt har store forventninger til kursen i Vestas.Før end at de har leveret pæne kvartals regnskaber eller er blevet en del af MHI.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind