Aktiesnakken — November 2012
-
Lidt mere synlighed så jeg kan se hvem jeg overlader mine penge til. Ven eller fjende.
-
rolig nu.
-
Den plejer jo at falde på ordre. De taber jo penge hver gang. Tø Hø
-
Short skaber omsætning og er med til at sikre at en overvurderet aktie hurtigere bliver banket ned til den sande værdi.. Hvis du er uenig med shorterenes værdisætning af aktien, som i tilfældet med vestas, burde du jo være lykkelig over at du nu har muligheden for at købe vestas aktier så "billigt"
-
Det er ikke pointen Fantom, for ja, jeg kan bare købe. Men en ting har du ret i, og det er præcis min pointe. Short skaber omsætning. Til glæde for hvem, os? Nej, det er naivt. Den sande værdi er den pris en køber vil give. Sådan er det bare. Påstanden er, Short er skabt for at skabe et unaturlig kursudsving. Hvis ikke, hvorfor så?
-
Øget omsætning fører til et mindre spread, dvs at det bliver nemmere for alle, også dig og mig at købe og sælge aktier. Sammenlign c20 aktiernes spread med dem der er i midcap og smallcap.. omsætning er til gavn for alle! Short skaber et mere effektivt marked.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind