Aktiesnakken — April 2012
-
det håber jeg da bestemt ikke de har!
-
og håber da under ingen omstændigheder der kommer et bud på vestas. Ser MEGET gerne det forblive dansk
-
men som sagt mange gange før så tror jeg ikke på man køber markedslederen men derimod nogle af de mindre vestlige spillere så som nordex, repower og gamesa
-
det var den måde både GE og Siemens har etableret sig på
-
der kommer absolut ingen hjælpe fra den danske stat hvis der komemer et bud på vestas.
-
jeg tror ganske enkelt ikke på det sker. Man vil gå efter de mindre spillere først
-
så ingen nødhjælpe på vej til aktionærene i form af et offentliggjort bud på selskabet
-
Det er da sket før at markedslederen bliver opkøbt, det er bare sjældent. Oftest så forholder det jo sig sådan at det er de store på markedet der snupper de små, når de bliver lidt for "smarte", det har vi jo set mange gange herhjemme i telesektoren. Indenfor industri sker det ofte at selv større selskaber bliver opslugt af konglomerater, det sker faktisk oftest i sektorer der er under udvikling (så som greentech)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind