Genmab — April 2021
-
-
-
Tak Concillado for din kommentar jeg først ser nu, du har selvfølgelig ret, jeg tænkte bare om der var noget man særligt kunne være i tvivl om, p.t.
jeg mener der er indregnet risikoen for at voldgiften ikke bliver til GEN fordel, men det glemmer aktionærerne nok i første omgang! jeg har realiseret en del nu, men har været med siden 2015, og tror fuldt og fast på firmaet. -
Tror ikke det er tilfældet at voldgiftsagen er ensbetydende med uoprettelig skade. Har selv eksempelvis arbejdet for Mærsk i ca. 10 år og i den periode kørte de masser af voldgiftsaget mod andre firmaer og den dag idag samarbejder de på bedste vis med de firmaer. Det er business as usual og det der sker efter sådan en voldgiftsag er at begge parter bliver bedre til at granske kontrakter. Det er jo store professionelle internationale firmaer som ikke vinder noget ved at surmule over en lille tvis
-
God morgen.

-
Asien: Stigninger uden for helligdagslukkede Japan https://www.proinvestor.com/investornyt/674543/asien-stigninger-uden-for-helligdagslukkede-japan
-
Torsdagens aviser med Pandora, Danske Bank og Carlsberg https://www.proinvestor.com/investornyt/674542/torsdagens-aviser-med-pandora-danske-bank-og-carlsberg
-
Voldgift - I bygge og anlægsbranchen er det nærmest en hovedregel, at parterne i større byggerier lige skal forbi en voldgift inden sagerne lukkes helt. Dagen efter fortsætter parterne ufortrødent deres samarbejde på nye sager. Det forklares formentligt ved, at det er henved umuligt at skrive fuldstændigt dækkende kontrakter og det er bedst for alle parter, at løse uenigheder i voldgift og ikke ved civile søgsmål. Ser nok mildere på Genmab JnJ sagen end pensionisten
-
God morgen....Jeg er enig med Stockbull, voldgift er ikke "alvorligt" og der er så meget i pipelinen, der kan nå at udfolde sig hen imod 2030. Skulle samarbejdet med J&J lide skade, er der andre muligheder for dette samarbejde, men som JVW udtalte, så lægger han ikke arm med sine samarbejdspartnere, de skal have afgjort en tvist.
-
Jeg ser heller ikke, at aktionærerne i Genmab vil belønne en afgørelse om, at voldgiften er afgjort til JnJ' fordel. Men at trække en direkte sammenhæng til, at samarbejdet med JnJ vil smuldre, syns jeg heller ikke lyder som en sandsynlig konklusion. Har endnu ikke læst nogen indlæg der går på, at sagen hverken er uvæsentligt eller ikke alvorlig for Genmab.
-
Jeg er helt enig med sukkeralf. HVIS JnJ vinder stridspunktet på patent tiden, så ser jeg klart forhøjet risiko for hexa38. Og det har mig bekendt ingen analytikere indregnet. Og det vil blive en særdeles dyr kombi
-
Jeg er også helt enig i det kan blive problematisk HVIS Genmab taber begge punkter. Skal ikke kunne sige hvor meget analytikerne / markedet har indregnet i dagens kurs på 2270 men umidlbart ligner det 4-500kr som er barberet af i forhold til ATH. Casen er intakt bortset fra voldgiften. Ja der er skruet op for udviklingsudgifterne men så kommer produktet vel også det hurtigere på markedet. Så når usikkerhende om produktet når markedet er barberet væk bør kursen rykke med ketchupeffekt
-
Det er patentlevetiden der er hoved udfordringen. Skide være med de 2% i den henseende. Så selv hvis Gen vinder den, men taber patentlevetiden, så er det kalkulen bliver helt anderledes for JnJ.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind