Genmab — Februar 2021
-
Det er sjældent, jeg har set en guidance, der skuffer på så mange parametre på en gang
-
Men regnskabet var fint
-
Enig. Guidens for 2021 var milevidt fra havd folk forventede. Meget skøvt. Og det er derfor den helt rigtigt falder. For de langsigtede med frie midler er dette dog klart købs mulighed. For dem som håbede på kurs 3000 til sommer. Tjaa det kommer de til at vente noget længere tid til
-
Ja, og det får Genmab jo også stryg for lige nu (måske endda for mange - hvem ved), og det er sket før at vi er bouncet tilbage både med og uden nævneværdige nyheder.
-
En af årsagerne til kursklø er, at der i 2021 tages fulde investeringer og omkostninger for pipelinen uden at budgettere med indtægter. Jeg savner en udtalelse om omkostningsbesparelser ved manglende succes for de enkelte projekter. Rettidig omhu tak.
-
Du kan roligt regne med omkostningsbesparelser, hvis et projekt ikke får succes
-
Lige præcist - på med de lange briller og lad investeringerne gøre deres magi
-
Jeg ser det øgede omkostningsniveau som meget positivt da det sætter fart på pipelinen, og det er kun godt. Jeg ser dog ikke at det forhindrer et bounce back på kort sigt.
-
Det eneste vi kan love er stigende omkostninger (forhåbentlig) - 50% ejerskab er ikke gratis og alle de fase 3 studier, der bliver annonceret på Epco indenfor det næste halve år vil trække en mængde nye omkostninger med sig
-
virker trods alt som en lidt voldsom reaktion og der sidder mange med kontanter parat. Casen har ikke ændret sigt, tvært imod er der udvist due diligence mht. at være fremme i skoene (knock your socks off) med aggressiv skub på pipelinen med nye produkter.
-
Rettidig omhu i denne sammenhæng var aftalen med AbbVie, der sikrer både skala og omkostningsreduktion i forhold til at drive et så stort program som Epco frem mod en status som Backbone
-
Jeg lagde mig ud med hele forum herinde, da jeg talte imod alt for meget GEN-ejerskab af programmerne - og nu bliver det tydeligt hvorfor
-
Ja vi skal ført have læsset kortsigtede investorer af. Alle skeptikere skulle lave et regneark og kalkulere hvilke indtægter der kommer blot indenfor 2-5 år. Det er Tepezza og Kesimpta med en stejl royaltykurve. Dara med et peaksale på mindst $10 bn nået i denne periode. Epco på markedet. Tiso på markedet. Allerede 2022 vil disse tal give en markant større toplinie. Hvorvidt investeringer i R&D stiger lige så voldsomt tvivler jeg på.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind