Genmab — Januar 2021
-
Plus måske et recepttal som lever helt op til forventninger.
-
Spændende bliver det. Det vil give en indikation på salget i 2020.
-
De sidste par år har forventningerne (kommer den 23. feb) givet et pænt skub opad i kursen. Det har bygget på pænt høje salgsestimater, og så det faktum at Genmab har nået det de forudsagde de forrige år. Det bliver ret spændende.
-
Kom de ikke med en opjustering sidste år som lå ret tæt på deres aflæggelse af regnskabet?
-
i år er der bare en "joker" omkring dollaren. Vi kommer til at se det samme hos f.eks Novo hvor det betyder 1,9 mia på bunden for hvert 5% dollaren falder. Jeg kan ikke se ligende vurderinger af dollar stigning/fald i genmabs regnskab
-
jeg kiggede lige - regnskabet beskriver kun P&L påvirkningen på valutabevægelser på balance items. Der tales ikke om resultatsensitivitet på som følge af valutakursændringer ifht omsætningen
-
hvis ikke oplysningen kommer ifm dette regnskab, så er det et oplagt spørgsmål til næste møde med Jan
-
jeg troede faktisk de skulle oplyse det som et risiko parameter??
-
Tak Pensionisten. Jeg kan se at de kom med en opjustering den 6. november 2019, så det er nok den jeg kan huske.
-
som med novo kan de jo flytte utroligt meget
-
jeg vil også mene, at det er relevant med den sensitivitet. Men omsætningen har ikke været specielt voldsom indtil nu - så effekten har heller ikke været enorm
-
lidt grov hovedregning siger at USD faldt med små 10% mod EUR over 2019. Fra 6,77 til 6,15 - det giver et gns USD niveau på mellem 6,4 - 6,5 over året
-
guidance var usd 6,5 for helåret
-
Doublo du skal jo se kursen i forhold til budget for 2020 som var 6,5. De kurssikre helt sikkert løbende. Men ender det med snit på 6,2 i år (de fleste analytikere regner stadig med dollaren vil falde signifikant i år) så er det stadig 5% mindre i dkk. Så dollarens fald har helt sikkert en negativ indflydelse på 2021 forventninger. Spørgsmålet er blot hvor meget
-
deres indtjening i dollar er signifikant større end deres udgifter i dollar
-
en naturlig guidance vil være usd = 6,0
-
https://biotechradar.eu/european-listed-biotech-landscape-2020-review-and-outlook-for-2021/ has a small Genmab summary on page 3
-
Darzalex salg i December var USD 277.4 millioner. December havde 22 arbejsdage mod novembers 19. Målt dagsbasis er det en stigning på 0,9%.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind