Genmab — Maj 2020
-
Solsen det er jo helt normal bizz for de store pharma selskaber at betale royalties. Det er direkte deres forretningsplan. Og i den henseende har de faktisk fået dara billigt da den ikke kommer over noget der ligner 22-23% i effektiv royalties. De laver mange aftaler på stoffer der er på et senere stadie hvor der betales langt langt mere. Lidt som Jan nu prøver m det kan lykkedes at få en 50/50 deal hjem
-
Ingen tvivl om chancerne er bedst nu især hvis Genmab har et andet potent middel som de vil have fingre i. De vil så slippe 20% billigere da de ikke skal betale royalties anymore, for ingen kan gennemskue en pris på et nyt potent stof, så de kan med ro hapse langt billigere end de ellers ville kunne. Hvis de venter for længe så bliver det straks sværere, spændende indeed!
-
Dare fylder stadig lidt i deres samlede oms. Og det er som nævnt en stor andel af deres oms der kommer ind via licens aftaler. Også meget dyre aftaler end på dara. Så nej den del køber jeg ikke. Udover at et evt købs tilbud aldrig kommer til at komme fra JnJ som først
e byder
-
Var der nogle af de store pharma selskaber der reelt har været lune på genmab, så havde de smidt en tud for 1 mdr siden. Da kunne selskabet plukkes for omkring 2002
-
2000kr per aktie
-
Jeg tør godt tage et MEGET stort væddemål på at kursen ikke kommer i nærdheden af 5200 om 2-3 år.
-
troldmanden, så du mener en kortsigtig nedgang i kursen (som i marts), vil være afgørende for en overtagelsespris? Den køber jeg nu ikke...
-
Jeg skriver det gerne igen. INGEN big pharma fortager FJENDTLIGE opkøb af deres partner. I samme øjeblik de gør det så bliver det umådeligt emget svære for dem at indgå nye aftaler med biotech selskaber der går med drømme i maven om at blive big pharma om 20 år. Så det er en enhjørning der nævnes. It aint gonna happen. KUN hvis jan og bestyrelse ændre mening og siger de gerne vil sælges fordi jan vil på pension. ELLER hvis en bigpharma der IKKE har en licens deal med genmab byder først.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind