Genmab — August 2019
-
Må der også komme "almindelige" spørgsmål som f.eks. om de er opmærksomme på, at for højt ansatte salgstal kan resultere i sagsanlæg og store erstatninger, som vi lige nu ser Novo udsat for. Har de planer om aktiesplit, det ville nok give plads til småaktionærer kunne være med på vognen.
-
I had a quick look at the 3 trials Novartis is running with Ofa in MS. It looks fairly reassuring, no matter if we get a press release before ECTRIMS 11-13. Sept. or not.
Apparently Novartis started a new phase 3 study to get long term results for Ofa treatment (NCT03650114) in Dec. 2018 with estm. 2010 pts having already participated in a Novartis ofatumumab clinical MS study. I figure they wouldn't have started that extra phase 3 if the first phase 3 (NCT02792231) was not showing good results. -
Doublo 08:50, Novo sagen er ikke for høje estimater. Den drejer sig om, at det ikke rettidigt er meddelt markedet, at der er øget prispres og dermed lavere indtjening i USA, hvilket får kursen på aktien til af falde. Når det konstateres, at et budget/estimat ikke holder, skal det straks meddeles markedet, hvilket nogen mener, Novo ikke har gjort. M.h.t. aktiesplit i GEN, har JvW gentagende gange afvist dette. Du kan nøjes med at købe 1 aktie - køb hellere 1 aktie med value end 100 med varm luft.
-
derfor kan man da godt spørge igen. Planer kan jo ændre sig. Novo var vist kun i 994 da de splittede i 1:5 i 2014 https://penge.borsen.dk/artikel/1/273654/splittet_novo_starter_2014_i_kurs_201.html
-
Tak for oplysningen om Novo Tyndeejner, det har jeg åbenbart ikke sat mig grundigt nok ind i. Hvorfor skulle et aktiesplit forringe aktierne? og blive til varm luft? der er da utallige tilfælde af, at et aktiesplit hurtigt få de billigere aktier op i pris, og det vil også give livligere handel. Der er da ingen der har fornøjelse af at have een aktie til 1340 kr. men måske 10 stk. a' 134,00 en krones stigning er jo en krones stigning, eller har jeg ogå her misforstået noget?
-
@Doublo. M-h-t aktiesplit så ændre markeds cap og indtjening sig jo ikke. Hvbis du har en indtjening på 1000kr fordelt på 10 aktier er det ESP på 100 og hvis du har 1 aktie er det 1x1000. Altså samme resultat. Hvis din teori skulle holde vand skulle PE jo stige efter et aktiesplit og det giver ikke mening, Det kan da godt være det er mange nye som vil købe after et aktiesplit og PE stiger midlertidigt men i sidste ende vil kursen rette sig ind til hvad markedet mener firmaet er værd.
-
Doublo, måske jeg var uklar, jeg mente heller 1 stk. aktie i GEN til 1.340,- kr., frem for 100 aktier á 13,40 kr. i firmaet "Knold og Tot" som sælger varm luft.
-
Der findes aktier som er vanskeligt tilgængelig for menigmand grundet kursen. Tjek Berkshire Hathaway Inc. (BRK.A) - den må du hoste op med 300.000 USD får at få fingre i. Om GEN koster 2.000,- eller 100,- er ligegyldigt, alle kan stadig være med.
-
Tak Bulder, Sukker og Budweiss for skarpe spørgsmål i dag.

-
Vil det være relevant/muligt at spørge om PR til SC versionen stadigvæk er under behandling?
-
Virksomheder laver split når de mener det vil kunne give noget “likviditet” i aktien.. tror ike der er nogen der kan sige om det er ved kurs 1000 eller 4000.. og har ikke indtryk af, at der er et problem med likviditet i Genmab..men rigtigt, i USA kører man med et “board lot” som er et min antal shares i.e. 100, der skal handles.
-
DARA frontline discussion https://twitter.com/slentzsch/status/1162759387837898752?s=21
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind