Genmab — December 2017
-
Jeg syntes også at det lyder forkert. Jeg citerer direkte fra Børsens artikel som jeg har linket til 18.
-
"Det er mange penge at betale 6-10 millioner kr. forud for at redde et liv, når du kan tage medicin, der koster langt mindre," siger Claus Henrik Johansen"
-
her er lidt baggrundsflavor på all things car-t i øjeblikket - http://www.ascopost.com/issues/december-10-2017/future-directions-for-car-t-cell-therapy/
-
Jeg kan forestille mig, at CAR-T teknologien vil stille store krav til sundhedssektoren kompetencer, udstyr m.m.
-
Det vi reelt ved om omkostningen på car-t, er at Novartis har prissat Kymriah (første godkendte car-t til behandling af ALL) til USD 475k - så det er nok snarere i det nabolag, man skal kigge
-
Hvad vi ikke ved endnu, er om der er styr på toxiciteten - og om der er nogen form for duration på respons. Noget kunne tyde på, at effekten af car-t ikke varer så længe endda
-
Hvis man så skal ind og have et skud mere, så kan det være, at prisen begynder at galoppere...
-
Tak JV.. USD 475k er godt nok også en høj pris. Jeg spørger Claus Johansen i morgen om hvor han har sine tal fra.
-
Ja selvfølgelig nohope.
-
Daratumumab kan forhåbentlig snart sprøjtes ind i patienterne på 3 minutter i stedet for mange timer i drop.
-
-
På 2 mdr. fra den 9.12.15 til 9.2.16 faldt kursen rundt regnet 30 % fra 954 til 638. 4 mdr. senere den 6.6.16 var kursen 1250 altså næsten fordoblet. På 2 mdr. fra den 13.10.17 til den 14.12.17 faldt kursen fra 1432 til 1034 altså knap 30 % i runde tal. Hvis historien gentager sig, kan vi med glæde se frem til kursniveauet omkring midten af april 2018
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind