Genmab — December 2017
-
Et eller andet sted kan man jo kun ønske OHW tillykke. Det sidste halve år har han skrevet 970 , og det ser nu ud til at hans ønske opfølges. Tillykke med julegaven.
men heldigvis varer julen lige til påske så vi andre skal nok få vores også. Har selv lige købt lidt mere. 
-
that's the spirit!
-
Nu vil jeg ikke prikke til en MA diskussion med skattesnakken. læste det imidlertid som at man tolkede ændringen lidt omvendt. Hidtil har JJ betalt 0.65§ pr $ i royalty. Fremover skal de betale 0,8 $. Altså burde det betyde at nogle Biotech virksomheder bliver mere attraktive at købe op OG til en højere pris end hidtil. Der er ganske enkelt et større incitament eller den kan hurtigere regnes hjem.
-
Jeg trøster mig ved, de lånte aktier skal købes tilbage på et tidspunkt. Jeg synes, vi har set samme billede omkring kurs 2-300, hvor det ligeledes var svært at komme ud af dyndet og en lille smule ved 5-600. Sidste år gik det også hurtigt ned i kurs 630 for at rebounde op i 1200-niveauet. Der er store kræfter på spil, når fonde leger..
-
Jeg er bare en forudsætningsløs privat investor, der kun kan overskue at investere i aktier, jeg tror på. Derfor fatter jeg heller ikke teknisk analyse, hvor nogen påstår at kunne forudse tre uger før et regnskab, at et selskab kommer i problemer. Jeg synes dog at kunne konstatere, at det dybest set handler om psykologi og hype eller anti-hype. Så hvis en aktie har momentum, er det selvforstærkende - og omvendt nedadgående, stort set uafhængigt af det fundamentale.
-
@Darvin pointen er at hidtil har US selskaber haft store ubeskattede reserver stående off-shore som kunne bruges til opkøb eller hjemtages til høj beskatning. Nu er skatten sænket og så er det måske mere attraktivt at hjemtage end det er at opkøbe. Så jeg synes ikke skattereformen entydigt trækker kursen i den ene eller anden retning.
-
Darvin - det er lige præcist pointen, men som nohope også fremhæver, så bliver US biotech generelt mere attraktivt end EU biotek pga den samme udvikling i skatten
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind