Genmab — December 2017
-
I det overordnede billede, mon så ikke vi ser et klassisk fænomen i biotek - cd38 er på vej ud af klinikken og etablerer sig nu i markedet, oven i købet som SOC
-
For biotekinvestorer betyder det, at de stiger af for at finde noget nyt, da cd38 nu er pharma og den sektor ikke er relevant for de investorer
-
at der så kommer nye teknologier - bispecifikke/car-t, der har potentiale til også at blande sig i MM space'et forplumrer blot billedet endnu mere
-
GENs helt store problem er jo, at der ikke er noget præklinik, klinik eller tech-deals at investere i som giver nogen som helst mening ifht størrelsen af dara
-
For at nu understregen det, så syntes jeg JW gør det glimrende og han har nok været den katalysator, sammen med dygtige medarbejdere, der sikre Genmab den succes de nyder nu. Jeg har dog et lille problem med hans verbale "stil" og med det, at han har tjent næsten en mia. på sin rolle...men dette sidste er nok almindelig usympatisk misundelse.

-
først og fremmest skal der ligge et strategisk rationale. Det kan jeg ikke se, at der er
-
læg i øvrigt mærke til JJs kommentar omkring deres opkøb af Actelion - de kunne bruge deres non-US cash til opkøbet. Hvis skattereformen kommer igennem, så vil der ikke være samme pres for at sætte de midler i arbejde
-
På den modsatte side findes selvfølgelig argumentet, at JJs royaltybetalinger har mindre "skatteværdi" (fra 35 til 20% beskatning).
-
På den helt korte bane, kan en stor del af salgspresset på GEN (og EU aktier generelt) også skyldes, at US aktier bliver voldsomt mere attraktive, når beskatningen ser ud til at blive sænket så voldsomt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind