Genmab — August 2017
-
@rex Jo, men i indlægger lige efter (15:29) skrive
r du at "Genmab er da ikke uden risiko!".. og det var det indlæg jeg sigtede til. Og så synes jeg nu ift. branche (og de risikoprofiler man normalt ser der), at GEN har ualmindelig lav risiko. Altså: 'nærmest risikofrit". -
Enig Solsen.
-
Indkøbslysten hos danskerne fejlede ikke noget i dag.
-
Der er sikkert en masse daytradere, der skal handle en masse.. da en eller anden kurve er brudt. Og mange maskiner handler på de samme algoritmer. En skam det er tilladt - det gør at kortsigtede, uerfarne investorer taber flere penge end nødvendigt.. fordi de handler på kortsigtede indfald/instinkter/tendenser.
-
Der var ikke meget daytrading i dag.
-
Der var distribution og akkumulering.
-
AB solgte reducerede samlet med 177.000 aktier samtidig solgte de 134000 internt. Så det udgjorde knap og nap halvdelen af dagens handler. For mig lignede det et grundigt forsøg på at få den væltet endnu længere ned. Håber ikke presset fortsætter i morgen. (Købte op i 1350, så har ikke mere at skyde i den hvis den bryder 1330 :-
) ) -
Kkjoel, jeg tar udgangspunkt i den periode jeg har haft mine aktier og sammenligner ift andre aktier jeg har. Jeg ka godt forstå dem der har haft gen i flere år er tilfredse. Ville jeg også ha været:) jeg ka ik se hvorfor ik ka tage udgangspunkt i et år.
-
Selvfølgelig ikke. Men mønsteret med stigende køb på danskersiden i løbet af dagen (Nordnet endda helt i top meget af tiden) samt løbende monotorering tydede ikke megen vanlig daytrading.
-
Nettokøbet fra fra Nordnet, Sydbank, Danske, Jyske og Nordea voksede støt og roligt i takt med at A/N skulle af med aktierne til stadig lavere kurser.
-
Vi har set mønsteret før ved store udenlandske salg. Danskerne er intime med casen og benytter lejligheden til at akkumulere.
-
Daytradingen ser vi meget tydeligere ved kritiske eller positive begivenheder som skaber volatilitet begge veje.
-
Det gør ikke noget. Tallet understøtter min teori. Hertil kan man så lægge et vist antal aktier som er akkumuleret hos aktører fra A/N gruppen.
-
@Nickstar Jeg er med på, at dem der har købt indenfor det seneste år umiddelbart ikke synes de har fået så meget ud af det. Men man skal hele tiden huske at sammenholde sin forrentning med det historiske markedsgennemsnit for aktier: 7% pa. I det lys synes jeg 15% er temmeligt godt.. kig på talrækkerne ved 15/20/25%. Det er slet ikke så ringe, vel? :-))
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind