Genmab — Marts 2017
-
MedWatch artikel er dagens topscorer. De skriver at canceren (bl.a. lung) undviger PD-1 hæmmere ved at opregulere Myeloid suppressor celler med CD38 udtrykt. Dette er undersøgt i mennesker af Jannsens og BMS. Winkel udtaler, at i museforsøg har man observeret "de bedste og dybeste responsrater, man nogensinde har set i de her modeller".
-
@Solsen. Mange tak for at du kan skære det ud i pap for os andre

-
I det øjeblik man forstår hvordan Dara virker på immunundertrykkende suppressor celler så vil det være muligt at designe et molekyle der sandsynligvis vil være mere effektiv. Det er usandsynligt at Dara skulle være det eneste molekyle der virker på den måde eller det mest effektive.
-
Nu skal vi lige have overstået april måned og så begynder nyhederne at komme - EMA godkendelse i anden linie omkring 1. maj, abstract release ASCO 17 maj, JNJ R&D day i maj, ASCO i juni og vist også mulig godkendelse i 3 linie FDA i juni - så de kommer med lind strøm om føje tid
-
Men Dara får først sat sig på alle kombinations-behandlinger og det betyder næsten alt, ihvertfald i lang tid nok til at vi kommer meget højt op før vi bliver udfordret på markedsandele..
-
I forlængelse af kommentarerne fra Solsen omkring Medwatch-artiklen vil jeg gerne fremhæve yderligere et citat:
-
Blandt andet HAR Janssen og BMS allerede undersøgt Darzalex og Opdivo i kræftpatienter, hvor man har observeret en stor koncentration af CD38positive celler i tumoren. (BEMÆRK BRUGEN AF "HAR ALLEREDE UNDERSØGT !!). Og ifølge Jan van de Winkel er der samtidig en række uafhængige studier, som har overbevist biotekselskabet og dets partner om Darzalex’ potentiale i disse solide kræftformer. (EKSEMPELVIS DATA PUBLICERET FRA TEXAS UNIVERSITET:
-
-
Derudover anser jeg også dagens artikel i Børsen som banebrydende. Der åbnes op for et helt nyt niveau af optimisme og hvor nye mere aggressive topsalgs-estimater anskueliggøres. Jeg føler lidt at Winkel endelig er kommet på linje med de estimater jeg fremsatte i mit indlæg Genmab - The Black Swan for snart et år siden: https://www.linkedin.com/pulse/genmab-black-swan-david-mygind
-
Det virker på mig som om JnJ og Genmab har haft et møde før AGM hvor JnJ har løsenet det jerngreb som de har brugt til at begrænse Winkels iver for at delagtiggøre Darzalex fulde potentiale overfor omverdenen. Det er nye tider med de seneste udtalelser og Genmab strutter af berettiget selvtillid som aldrig før.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind