Genmab — Januar 2017
-
Den pågældende tror på sagen. Han går til x4 i stedet for x3.
-
Så kører bussen

-
M.h.t. de forskellige der gemmer sig under anonyme handlere er der temmelig sikkert en stor vægt af algoritmebrokere. Naturligvis gemmer der sig også andre og af forskellige grunde. I DK og Finland er de typisk dagens største køber og sælger - også i dag. I Sverige overgåes de af Avanza og i Norge (kender jeg ikke helt reglerne) optræder de ikke.
-
Jeg vil prøve at bringe det op i Dansk Aktionærforening.
-
På den ene side kan de, i visse situationer, sikre en markedsdannelse, men generelt er det til stor gene for den alm investor som vi vel alle er. Uanset om man handler for 10.000 eller millioner - så er man den lille - uden indblik. Blinde makkere eller usynlige modstandere er aldrig godt
-
Ja du har da delvist ret i - men jeg syntes under alle omstændigheder det fundamentalt set er forkert. Går man et skridt videre gælder det i allerhøjeste grad også omfanget og karakteren af computer/ algoritmehandler. De kan være livsfarlige for økonomien. Ok det er ikke emnet lige nu, men det starter bl.a. ved anonym handel.
-
Et grundlæggende kendetegn ved en velfungerende markedsplads er transparens. Siden Nasdaq OMX i marts 2014 lod mæglerne skjule deres identitet, har det været mig en gåde Dansk Aktionærforening ikke har kæmpet mere imod. Gennemsigtighed er for mig en vigtigt. Jeg er enig med Sol i argumentet for at man alligevel vil kunne gemme sig, men det ændre ikke ved det var et væsentligt slag imod gennemsigtigheden da Nasdaq i 2014 indførte muligheden for anonymitet.
-
GMXAY ligger i 86,06. Vil det sige at den mominelle værdi på en New York Genmab er det halve af CPH?
-
Jeg er enig Budweis.
-
Adam Feuerstein tanker om US biotech i 2017 incl de mest interessante kliniske readouts og de stoffer FDA skal tage stilling til eller som skal lanceres https://www.thestreet.com/story/13939672/1/17-thoughts-on-biotech-stocks-to-kick-off-2017.html
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind