Genmab — November 2016
-
Der blev tidligere inden CMD linket til nyheden om dårligt nyt fra BMS. Måske der er plads i inderbanen til Genmab http://medwatch.dk/MedWatch_anbefaler/article9125103.ece
-
Inden jeg hiver stikket for i dag, vil jeg da også lige slå et slag for TA´erne, idet det MA20 krydser op gennem MA100, hvilket betegnes "golden cross". = købssignal, hvis nogen skulle være i tvivl. Det kommer under stor volume og burde således være mere "værd", men mon ikke de fleste havde luret købet for længe siden og eksponeret sig i forhold til årets sidste 2 måneder. Jeg tror det. God nat.
-
Godmorgen...
-
der var en ting I CMD præsentationen som i særdeleshed var meget bemærkelsesværdig. Traditionen tror faldt bemærkningen under den mere frie snak idet Jan van der Winkel besvarede et spørgsmål...
-
Men lad mig først lige sætte scenen med en bemærkelsesværdig detalje fra Q3 regnskabs præsentationen.
I Q3 præsentationen var "enter or expand commercial collaborations" målsætningen ikke hakket af. Winkel havde ellers en helt legitim mulighed for at få denne “achievement” i hus ved at henvise til den indgåede aftale med GILD på HIV. Winkel har i mine øjne før været skyldig i at afkrydse målsætnings-milepæle på et lidt tyndt grundlag. -
Så derfor ligger der et meget bevidst valg bag ikke at afkrydse dette delmål og det kan kun være visheden om en anden aftale der må komme i hus meget snart.
-
I forlængelse heraf tilbage til CMD præsentationen hvor Carsten Madsen fra SEB via webcast stiller et spørgsmål (Q&A side 93) oplæst af Rachel Curtis Gravesen:
Is there a limit to the number of partnerships that we can do with the technologies.
-
Og jeg bringer her et direkte citat ord for ord fra Winkel. Gå eventuelt selv ind og lyt 2 timer og 14 min inde i præsentationen:
-
“...What we want to do with the company is actually either require co-ownership directly from the beginning or an option for co-ownership after clinical proof of concept and you will see examples of both of these coming up within the coming time..”
-
Her er altså et eksplicit løft om mindst to kommercielle aftaler som skulle være i støbeskeen. Jeg tror helt ærligt at Winkel fik snakket lidt over sig her. Men katten er nu ude af sækken og jeg forventer at se en kommerciel aftale med opt-in samt en kommerciel aftale med direkte ejerskab fra start. Dette er et bevis for at der er hektisk aktivitet hos Genmab.
-
Ud fra at Winkel efterfølgende lagde vægt på Janssen modellen med brede aftaler gætter jeg på en udvidelse af en eksisterende aftale samt en ny big pharma partner. Gilead var prominent placeret flere steder i CMD præsentationen og jeg tror derfor på en udvidelse af aftalen med dem.
-
Derudover tror jeg at vi får en ny prominent Big Pharma partner og her skal man nok kigge mod hvem der pludselig har fattet interesse via det anonencerede kombinations-studie for daratumumab i solide tumorer. I så fald ville Genmab ende med en meget spændende partner-palette.
-
Jeg minder om iøvrigt afslutningsvis om mine tidligere skriverier hvor jeg har påpeget hvor meget Gilead har brug for en partner-aftale.
-
God morgen.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind