Genmab — September 2016
-
Alelau, ingen er uberørt af kursfald heller ikke ”de gamle” her inde, men det er ulig lettere, at se et kursfald fra 1250 til 1000, når man har en GAK på under 300! Men biotek er STOR risiko og ofte meget store kursbevægelser, hvorfor man, i mine øjne, skal undlade gearede investeringer for lånte penge og bull/bear produkter, men mindre man er indstillet på, at det kan hurtigt kan føre til tab og man ved hvad man har med at gøre. Jeg ved der er mange her inde, der ud over en langsigtet grund PF
-
Tak Bongo..Her er der en artikel mere: http://www.pbs.org/newshour/rundown/new-alzheimers-drug-clears-amyloid-protein-clogs-small-promising-trial/
-
Årsagerne til faldet kan være følgende:
Kortsigtede investorer søger andre
græsmarker pga udsigten til nogle måneders nyhedstørke i aktien.
Insidere med Jan van de Winkel i spidsen sælger aktier for 168 millioner kr. d. 19. August. Selvom der var en god forklaring på salget er insidersalg noget som ofte bekymrer mange investorer.Investorer kan være bekymret for biotek og pharmabranchen som investeringsobjekt pga udmeldingerne fra Hillary Clinton om, at hun som præsident vil arbejde for laver
-
for lavere medicinpriser.
Markedssnakken om et muligt bud på Genmab fra et større pharmaselskab er i høj grad stilnet af.
Dette kan få kortsigtede investorer til at sælge ud.Sektorrotation bort fra pharma.
-
Helge, jeg tror det er en god blanding af det hele, der sætter kursen under pres. En anden ting er, at jeg på min vej oftere og oftere møder en vis skepsis over Jan's meget optimistiske stil. Siger man "Juli will be best ever" så skal det også være best ever så det kan ses af almindelige mennesker! Siger man, at aktionærerne vil være tilfredse ved årsskiftet, så man godt nok også levere! Ellers får mam prædikatet ”kanonsælger” og det er ikke godt. Personligt elsker jeg for det meste Jan’s stil.
-
Juli kan sagtens blive best ever selvom IMS tallene ikke viser det. Man kan ikke kræve af Jan at han skal forholde sig til andre tal end Janssens (som vi ikke kender endnu). Udover Helges udmærkede forklaring tror jeg at stagneringen i salget af Darzalex også får mange til at tvivle på potentialet. I fler
e måneder i træk har der været meget lav vækst, isoleret set understøtter det ikke forventningen om "best selling drug ever". -
Reguleret for mindre antal salgsdage og salget for Europa, så er salget for juli det bedste nogensinde.
-
Som investor er det fornuftigt ikke at være alt for forblændet midt i den hype som Genmab har været omgærdet af i de seneste år. Dette kan være svært, især hvis man som biotekinvestor følger med i de hvidkitlede kræftlægers begejstring for Darzalex. Disse er ikke et øjeblik i tvivl om, at Darzalex er et helt usædvanligt succesfuldt lægemiddel.
-
Det er bla. gennem den tætte kontakt til lægerne, at Jan har fået bygget sin optimisme op.
-
Derfor mener han også at markedsprognoserne er bedre end det de allermest positive analytikere estimerer.
-
ABG har været aktive på salgssiden i et pænt stykke tid.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind