Genmab — Juli 2016
-
NBI +1,87%
-
-
ROI – dit sidste indlæg gav som forventet anledning til en god og positiv diskussion om Jans indlæg hos Goldman. Jeg finder det frem når jeg har behov for en opmuntring

Jeg er lidt nysgerrig efter dine tanker vedr. ”The little red riding hood and the big bad wolf”. Jeg kan se BB spekulere løs, men heri er der intet nyt. Umiddelbart virker M&A situationen pt. enten afventende eller ikke eksisterende, men du har måske et andet syn på sagen?
-
Svar til Budweis:
-
Jeg har lavet min egen valuation af Genmab og er kommet frem til at værdien for en køber (som eksempelvis JnJ) konservativt set ligger et sted mellem 1800 og 2200 DKK per aktie.
-
Værdien forbliver indenfor dette leje næsten uanset hvor meget jeg skruer på mine input parametre. Hertil kommer så naturligvis en eventuel mindre transparent værdi som der blandt andet kan være meget af i forhold Duobody programmerne og Tisotumab etc.
-
Vi ved at Winkel vil kræve en relativt høj præmie for at anbefale et takeover bud. Winkel vil alligevel heller ikke kunne forsvare at acceptere en lav præmie pga. egen optimisme omkring fremtidsperspektiverne.
-
Tror vi på min valuation bevæger vi os altså med andre ord omkring et kursleje hvor buddet bør komme. Jeg har svært ved at se JnJ komme med et bud der har en tilstrækkelig præmie hvis aktien først ryger for meget over 1500 DKK.
-
I forhold til takeover-sandsynligheden, så ser jeg stadig en klar tendens til at tingene spidser til. Senest oplevede vi at Genmab blev forbigået i forhold til Novartis/Xencor aftalen som ville passe perfekt ind i hvad Winkel har stillet i udsigt. Der er kun to mulige årsager til at Novartis ikke valgte Genmab som partner.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind