Genmab — April 2016
-
Mogan du skal bare regne lidt anderledes. Jeg har 4 aktier, de 3 af dem udgør 50% af startkapitalen, den sidste udgør 85% af min nuværende beholdning, det kan da kaldes spredning. Det er så frie midler, i en pensionsopsparing ville jeg nøjes med 3;-) Staten betaler jo for dig som pensionist hvis du har brugt alle dine penge inden du når pensionsalderen, så hvorfor spare lidt op? Hvis du har mange penge er sagen en anden.
-
Næ..Men den manglede.
-
Mht portefølje ved vi alle at man normalt skal tilpasse den til den oprindelige strategi. Tror mange her, incl undertegnede, har undladt dette. Jeg har fulgt Gen særdeles nøje og ligger nu langt over mit oprindelige porteføljemål. Ikke i nærheden af 80 pct, men det er klart dén største aktie i min portefølje. I Fundamental invest plejer den at fylde 10 pct - i min absolut mere. DUMT vil nogen sige! Jeg siger bare - hvem fik ret? Kunne ikke drømme om at reducere. Håber dog at kunne realisere.
-
Man kan også være så fræk at sige - at har man ikke haft min 10 pct Gen i porteføljen de sidste par år, har man så været "heldig" nok. Opfordringerne har ikke kunnet overhøres. Naturligvis banker hjertet nogle gange når man har 20, 35 eller måske flere pct i porten - men sådan må det være, når man ikke daytrader.
-
Der er noget jeg ikke kan få til at passe. Det siges at der er vandtætte skodder mellem JnJ og JnJ Development Corporation (JJDC) i forbindelse med det store aktiesalg tidligere. Det forstår jeg ikke når JJDC er en del af Dara aftalen. Fint nok at sælge til 750 kr når købsprisen var 88 kr, men at de sælger med en tilbagekøbs klausul (kurs?) forstår jeg slet ikke medmindre det er med opkøb for øje. Kan nogen oplyse mig?
-
Jeg kan bidrage, men ved ikke om det kan bruges. JnJ¨s venture-arm må ikke handle på insiderviden. Når de sælger, tror folk (heribalndt Gen-invistorerer) det betyder dårlige resultater, hvilket er selvforstærkende. Der, hvor det bliver spekulativt er, hvis de kan sælge med særligtilbagekøbsgarenti i form af forhandlede optioner.
-
Jeg mener af når nogen sælger en aktiepost som afdækningsposition (JnJ venture/ Genmab), så kan man ikke tolke det som om, JNJ nogen tilbagekøbsoption. Det er en hedget position man går ud af på en aftalt kurs. F.eks. det tænkes at JNJ efter ASH, hvor kursen var over 900, aftalte med hedgefonde dette hedge arrangement. Så JNJ var sikret en given kurs i en given periode. Det er den normale definition på hedge
-
Der hersker tilsyneladende stor forvirring om JJDC salg af 1,7 millioner Genmab aktier og i den forbindelse ville jeg biddrage med lidt afklaring. Det er via blogbuster blevet bekræftet at JJDC har indgået en derivat aftale med Goldman Sachs. Blogbuster hævder således at have opnået en direkte bekræftelse af naturen bag det setup som der er arrangeret. Derudover er det desuden direkte offentlig nævnt at der var tale om en såkaldt afdækningstransaktion.
-
JJDC har solgt sine aktier i Genmab. De har herefter solgt put optioner og brugt præmieindtægten til at købe en call optioner. For at skære det ud i pap:
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
-(liraglutid-1,8-mg)-reducerer-langtidsblodsukkeret-hos-voksne-med-type-2-diabetes-bedre,-end-hvis-de-fortsaetter-med-sitagliptin
det er jo lørdag