Genmab — Marts 2016
-
I særdeleshed ikke når han samtidig taler om venlig overtagelse og nævner en præmie på 100% og dette endda efter at han har sat scenen ved at kalde det et generelt historisk attraktivt tidspunkt at foretage opkøb (ovenpå biotek korrektionen i Januar).
-
Jan van der Winkel burde end ikke have givet en kommentar til Pharmacyclics sagen hvis han blev direkte adspurgt af en journalist. Normal adfærd fra en CEO ville være at henvise til at den historiske sag intet har at gøre med Genmab. Men her taler vi altså om at Winkel selv bringer det på banen og det er således et meget radikalt signal.
-
Husk på at Winkel ikke har ytret noget i forhold til takeover rygter siden en cirka 2 år gammel artikel i Medwatch hvor han afviste at Genmab var til salg. Det Winkel har gør nu, er at han har sat et stort fedt "til salg" skilt op i forhaven. Man skal så bare forestille sig at han har påklistret et "foreløbig reserveret" (til JnJ) mærkat ovenpå skiltet.
-
ROI - svarer DeTelegraf til BT eller Berlingske Tidende?
-
Med ovenstående metafor lander vi deromkring hvor han rent kommunikationmæssigt har placeret sig..
-
Telegraaf er en mellemting.. noget mere seriøs end BT, men ikke helt Berlingske.. så det er et formiddagsavis, men en mere seriøs af slagsen.. Der har før haft dækket Genmab og havde for kort tid siden hele to sider hvor de bragte en slags "virksomhedsportræt".. Telegraaf er rimelig velanset og Hollands største avis..
-
Man har dog Het Financieele Dagblad som bedre kan sidestilles med Børsen..
-
Se eventuelt: http://www.telegraaf.nl/ for egen vurdering.. journalisten er ifølge de hollænder jeg kender relativt ny..
-
Ok tak ROI
-
Det fremstod klart for mig da jeg talte med ham at han ikke er dybt inde i Genmab.. han var mest fascineret over at det udgør en betydningsfuld arbejdsplads i Utrecht..
-
-
Det faktum at journalisten ikke havde indgående kendskab til Genmab gør så bare udtalelserne om Pharmacyclics så meget mere interessante.. journalisten har med andre ord igen som helst forudsætninger for bevidst at manipulere historien i sit favør..
-
Enig.. dette her er mere bemærkelsesværdigt end folk umiddelbart har fattet.. det er ikke længere et spørgsmål om Genmab bliver opkøbt, det er nu derimod kun et spørgsmål om hvornår..
-
Tak Royal. Dit link kan man google oversætte.

-
Har lagt eksakt oversættelse af de "følsomme" dele op.. har ikke prøvet google men vil tror at det ikke går godt..
-
Kl 17:11 i chatten.. dette er så præcist som man kan komme det.. flere udtryk kan være tvetydige når de skal oversættes.. men teksten jeg har lagt op kl. 17:11 er så neutralt objektiv og præcis som jeg føler det kan blive uden at ende med volapyk..
-
Ok..Tak ROI.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind