Genmab — Januar 2016
-
jeg ser ingen bevis eller motivation for der er indgået en reduceret royalties aftale. Genmab står ikke i en dårlg likvid situation som da Jan ændrede aftalen med GSK mod et opfront her og nu.
-
Men jeg forstår at du anfægter det sandsynlige i at Daratumumab reelt har været genstand for højere royalty.. du er altså som sådan ikke skeptisk overfor om en aftaleændring kan finde sted.. du er mere skeptisk overfor det grundlag der skulle have været tidligere.. du finder det simpelthen urealistisk at der skulle være aftalt royalties på over 20%
-
Korrekt ?
-
OK.. så du tror hælder ikke på en ændret aftale (uanset om procenterne i din verden holder eller ikke holder)..
-
Så lad os tage aftaleændringen først og så snakke procenter bagefter..
-
Jeg siger at en royalties på OP til 20% allerede er en meget høj sats for et stof som havde kun ret beskeden data grundlag.
-
og nej ser ikke motiverne for en ændret aftale hvor du fjerner pengestrøm fra Genmab lige præcis som produktet er lanceret. Det er typisk noget man gør for at lappe på en sluken kasse, og derved modtage et stort engangs beløb.
-
Og da der ikke har været nogen meddelelse om at de har fået ete stort beløb så anser jeg det også for urealistisk at de har ændret aftalen til det værre for genmab. Det skulle jo i øvrigt også meldes ud til markedet
-
Selvfølgelig skal det ikke meldes ud til markedet.. det er noget sludder..
-
En fortrolig aftale mellem to parter der ændres skal ikke meldes til nogen..
-
Der har ikke været nogen offentliggørelse af noget beløb fordi der ikke er noget beløb..
-
Det er meget simpelt..
-
Genmab har accepteret at royalty satsen sænkes mod at den hæves igen hvis ikke JnJ udnytter en købsoption indenfor en tidsbegrænset frist..
-
Denne købsoption giver Genmab så attraktive vilkår at der ikke er noget odiøst i at selskabets ledelse har valgt at acceptere aftaleændringen (der er tidsbegrænset)..
-
Når to selvstændige juridiske enheder indgår en aftale står kan der naturligvis frit ændre på vilkårene såfremt de ændrede betingelser holder sig indenfor lovens rammer. Der med andre ord intet fordækt i at to parter ændre vilkårene for en indgået aftale.
-
Folk har nævnt at bestyrelsen ville skulle holdes erstatningsansvarlig.. men for hvad, der er reelt intet at holde dem erstatningsansvarlige for så længe de tjener aktionærernes interesse.. og hvis buddet er tilpas højt og argumenterne har været tilpas gode.. så er det helt okay..
-
Det er en win-win for Genmab.. markedet har "ædt" de lavere royalty satser og aktien er steget markant (der er altså med andre ord skabt shareholder value så det basker)..
-
Undskyld mig men det giver bare ingen mening. Hvad får Genmab lige ud af det? Eller rettere aktionærerne. De sænker pengestrømme som er det aktionærene err interesseret i men får ikke noget den anden vej. Hvis JnJ skulle få en købs option så burde det være den anden vej rundt. Genmab tildeler en købs option mod at man HÆVER royalties. Køber de ikke så sænkes den igen.
-
Udnytter JnJ ikke deres købsoption og skal royalty raten op igen, så skabes der i sidste ende endnu mere shareholder value.. udnytter JnJ optionen, ja så får vi alle en præmie i størrelsesordenen 50-100%
-
Et selskab som genmab har helelr ingen interesse ni at LÅSE sig fast til en potentiel køber. Det skal ud i åben budkrig. Kan ikke se rationalet for at bestyrelsen skulle acceptere det
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind