Genmab — November 2015
-
-
Så dara monoterapi om lørdagen, og så Kombi data om mandagen https://ash.confex.com/ash/2015/webprogram/start.html#srch=words|daratumumab|method|and|pge|1|byDay2015-12-07|2015-12-07|bySessionTypeO|1|bySymposiumany|any
-
Ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om dara's immunmodulerende effekt. Tror ikke det er noget der kan konkurrere med PD1, PDL1 osv. Men måske jeg ikke forstår hvor de vil hen med dette. Fint at få undersøgt mekanismen bag hvorfor dara virker så godt i monoterapi, men frygter lidt at det er en hype. Og det er en kun en poster præsentation.
-
-
Er ikke i tvivl om at dara har en immunmodulerende effekt, CD38 er jo en receptor på hvide blodlegmer og andre cirkulerende celler. Det er anvendelsen af denne effekt udenfor for blodkræft, hvor jeg er skeptisk. Men Jan har heller ikke nævnt noget om indikationer uden for blodkræft så siger på ingen måde at han er gået for vidt. Vi skal bare passe på med tolke hans entusiasme for "immunmodulerede" som noget der kan gøre dara til et universelt kræftmiddel som Nivo, Keytruda og yervoy.
-
Hvad dækker begrebet "immunmodulerende" egenligt over. Jeg kender det fra mange andre medicinske sammenhænge i forbindelse med f.eks inflammation og allergier. Hvad menes der i relation til cancer?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind