Genmab — September 2015
-
Kan det bare ikke være nogle tungvægtere som trækker det ned?
-
Det er helt klart en overreaktion.
-
Tænk at en enkelt tweet har så magt.
-
Der vil helt sikkert komme et stadigt stigende politisk pres i forhold til life science branchens prissætning
-
Det har været undervejs i nogle år i mange lande, men har ikke rigtigt slået igennem endnu.
-
-
hvis man orker at læse om idioten. http://www.bloomberg.com/bw/articles/2014-04-17/retrophins-martin-shkreli-the-biotech-short-seller-who-went-long
-
Ikke her ved morgenkaffen.

-
Det Clinton bruger som eksempel er dette: Et eksempel i artiklen handler om det 62-årige lægemiddel Daraprim, som ifølge The New York Times er en standardbehandling af livstruende infektionssygdomme som eksempelvis HIV.
Midlet blev i august opkøbt af biotekselskabet Turing Pharmaceuticals, som med det samme løftede prisen for en tablet fra 13,50 dollar til 750 dollar - svarende til en prisstigning på mere end 5000 pct. Det betyder samtidig årlige omkostninger på flere hundrede tusinder dollar
-
Spændende, hvad det her får af effekt på GEN. Det er noget svært at kvantificere implikationerne, men det så ud til at markedet brugte lejligheden til at korrigere lidt i US. De små og mellemstore biotech tog hovedparten af pryglene

-
SGEN faldt f.eks. næsten 6%, så uden effekt var Hillarys Tweet ikke...
-
Umiddelbart tror jeg kun det er en kortvarrig effekt, men på den lange bane kommer priserne på medicin helt sikkert under pres. JNJ skulle jo være langt med helt nye tiltag i denne retning, så spændende hvad det bygger på. Og ved der bliver tænkt kreative tanker mange andre steder hvad angår priser på lægemidler. Så det bliver interessant at følge - og igen kan man kun være glad for at Genmab har store partnere i ryggen på Arzerra og Daratumumab.
-
Her lidt udbyggende info om Hillarys initiv. Det er stadig svært at gennemskue implikationerne - http://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2015/09/22/clinton-proposing-250-monthly-cap-on-prescription-drug-costs-for-patients/
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind