Genmab — Juli 2015
-
Godmorgen..
-
Så er ringen snart ved at slutte og toget ankommer snart til ved slutdestinationen i forhold til hvad jeg talte om i blandt andet 2011. Se her:
-
-
Har naturligvis luret i kulissen og fulgt debatten selvom man ikke har hørt meget fra mig i nogle år. Holder trofast fast i min massive Genmab position og har til dato stadig ikke solgt en eneste aktie.
-
Er blevet mere indsigtsfuld omkring investeringscasen, men har samtidigt også lært mine svagheder at kende. Derfor har det været ekstremt værdifuldt at følge debatten herinde. Et stort tak ti alle – ingen nævnt ingen glemt!
-
Der er spænding i luften og opkøbsrygtemøllen er så småt ved at antænde den raket-booster som vil sende aktiekursen op i stratosfæren .
-
Under diskussion af realismen bag opkøbs-scenariet spørg gentogen sig selv hvorfor der ikke allerede tidligere er kommet et bud.
-
Det er naturligt som udeforstående at undre sig over at Janssen (eller andre indsigtsfulde parter) ikke har trykket på opkøbsknappen meget tidligere imens en overtagelse stadig ville kunne ske til en lavere værdiansættelse.
-
For at finde et svar på dette bliver man nød til at sætte sig ind i de opkøbsansvarliges tankegang hos BP.
-
Vi har her at gøre med højt betalte karrieremennesker der arbejder i vel smurte organisationer som kun tænker i PV af fremtidigt CF.
-
Når en af disse CF hungrende BP-mastodonter bregner deres DCF model i forbindelse med et potentielt opkøb, så betyder risikojusteringsfaktoren rigtig meget og som opkøbsansvarlig i BP kæmper man på det grundlag en ulige kamp.
-
Man vil altid blive holdt ansvarlig for et fejlopkøb mens man sjældent får andet end en lille smule anerkendelse for at være ”heldig” når et opkøb går godt. Risk/reward scenariet ved at rykke tidligt på opkøbsknappen er med andre ord ikke særlig godt for beslutningstagerne.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind