Genmab — Juni 2015
-
Håber du får ret Mcjean med SL, så tror jeg da ikke jeg kan dy mig fra at supplere.
-
Selvom jeg har svært ved at tro, at det skulle komme så vidt med den nyhedsstrøm..
-
Det er her hedgefonde som Bluecrest ser muligher for "arbitrage". Genmab shortes, samtidig med at der købes bredt i markedet og sektoren til at Beta neutraliseres, derefter så går de lang i J&J, shorter selskaber der ligner J&J's andre divisioner og neutralisere beta, indtil de kun er eksponering mod daratumumab tilbage. Dermed har de solgt daratumumab et sted for 0,5% af 18% af 136 mia, og købt det for 0 kr. et andet sted..
-
Faktisk kan du gøre det for omkring nul kroner, beta for genmab og J&J er begge lige omkring 1, dvs. at du kan bruge de penge du får for at sælge short til at købe dine lang positioner, du skal bare kunne betale låneomkostningerne for de aktier du har shortet. Det svære er at konstruere porteføljen..
-
Selvom jeg selvfølgelig ikke kan være sikker på hvad de har gang i hos Bluecrest, så kunne jeg godt forestille mig at det nettop var dette trade de har gang i. Er det det, så skal vi faktisk se det som en positiv ting for genmab, da det betyder at Bluecrest (og muligvis også andre) tror at DARA endeligt vil begynde at bidrage til værdien af J&J.
-
Moral of the story, her natten til tirsdag. Bluecrest har sandsynligvis ikke shortet genmab fordi de håber at Dara vil fejle, eller at genmab af andre grunde skulle falde voldsomt i værdi, det ville være spekulation. Bluecrest er en multi strategy hedgefond, og har med garanti afdækket deres risiko, og er sikkert skide ligeglade med hvad kursen i genmab gør.
-
Børsen her til morgen:
”Kræftmidlet Daratumumab ligner mere og mere en potentiel supersællert, der kan sende mere end 5 mia. kr. i Genmabs kasse hvert år, vurderer analytikere Selv om man ikke skal juble for tidligt, så tyder alt på, at Genmabs kræftmiddel Daratumumab”.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind