Genmab — Juni 2014
-
Nu ved vi jo ikke om det var denne hypotese som Solsen forsigtigt hentydede til.. Sammenkædningen til kapitaludvidelsen hos Gilead virker lidt for søgt, men ellers mener jeg måske også godt det kunne være en mulighed.. Som Sukkeralf nævner er Gilead ikke specielt stærke indenfor antistoffer, men de har da helt sikkert størrelsen til nemt at kunne opsluge Genmab endda selv med baggrund i at market cap nok når at stige noget før takeover finder sted..
-
Dette her er rene spekulationer.. men det er rimeligt sikkert at Gilead er Genmab's hemmelige partner.. Samtidig lyder eventuelt early stage opkøbstanker som et rigtig godt motivationsgrundlag for at holde samarbejdet hemmeligt og derudover kan man med rimelighed påpege at der foreligger et strategisk fit mellem de to virksomheder..
-
Well sukkeralf, vi har jo ikke så mange "major biotech companies" og hvis antager en deduktiv vinkel så kan vi udelukke alle andre potentielle kandidater end Gilead..
-
Hvad er så rimelig sikkerhed.. jeg vil sige at sandsynligheden nok er lidt bedre end blot 50/50 for at det faktisk er Gilead.. det selvfølgelig medmindre at Genmab har overdrevet i sprogbrugen omkring signifikansen af deres nye biotek partner..
-
Kigger blot udover top 5 biotek, så er vi nede på en market cap på under 30 Mia USD og her mener jeg at vi bevæger os udenfor den forståelsesramme som Genmab skabte med den retorik som de benyttede i beskrivelsen af deres hemmelige partner..
-
Og ellers i øvrigt helt enig Sukkeralf.. "Historien" er rendyrket spekulation og bør som sådan ikke være styrende for eksponeringen i Genmab.. Istedet bør "historien" betragtes som et "probable high impact, but highly unlikely" scenario..
-
Endeligt Sukkeralf.. også stor respekt til dig for dit store arbejde her på PI og på EI.. specielt bemærkelsesværdig er din altid sober tilgang til tingene..
-
Det kunne jeg ikke forestille mig.. Det ville være for tidligt.. Jeg tror umiddelbart blot at GS og de øvrige røvere nu endeligt er ved at lukke de sidste langvarige short positioner set i lyset af de nu har haft deres trigger i det fejlede DLBCL studie der dog ikke formåede at sende kursen så langt ned som forventet.. Har flere gange hørt vedvare rygter om relativt gamle short positioner der også ligger til grund for den fuldstændige vanvittige depressive værdiansættelse GS lagde for dagen..
-
-
Tror vi står overfor et større vendepunkt idet man stille og roligt vil købe sig ind efter short positionerne er afhændet.. måske er det nærmere det stille og rolige opkøb man har set og ikke short covering, ved det ikke... uanset årsag er vi i hverfald ikke langt fra at de vigtigste banker med GS i spidsen laver pump og sender Genmab voldsomt op..
-
Enig.. det ved GS også godt og de bliver i hverfald ikke fanget på perronen når lyntoget Dara først begynder at brage afsted efter.. netop derfor er ser jeg også helt logisk (uden påkrævet brug af konspiratoriske briller) en trend vending forude..
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind