Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Porsche Says It Can Beat Tesla's Charging Times by Half

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "As Porsche prepares to launch its first-ever all-electric vehicle, it's hoping to separate itself from the competition by claiming the industry's quickest charging times". http://fortune.com/2018/10/04/porsche-says-it-can-beat-teslas-charging-times-by-half/
  • Kan og vil Genmab opjustere ved Q3 ?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Kan og vil Genmab opjustere ved Q3 ? Læs vedhæftede, hvad tror du selv ? /JKJ 76314_Genmab.docx
  • ZEALAND PHARMA - HOVEDTRÅD

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Zealand Pharma, a Copenhagen-based biotechnology company, said that a pivotal phase 3 trial evaluating dasiglucagon in patients with severe hypoglycemia in diabetes has achieved primary and key secondary endpoints". https://www.pharmaceutical-business-review.com/news/dasiglucagon-phase-3-trial/
  • Markedet falder - er dette mon enden?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    I går fald markedet rimeligt kraftigt i Danmark, og folk går lidt i panik på de sociale medier. I denne video maner jeg lidt til besindighed, idet dette formentlig ikke er enden på verden, som vi kender det. Se min videoen med min analyse her https://www.youtube.com/watch?v=KQjwuyQ-aUY
  • Genmab chart 5 okt

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    E
    small downtrend channel since september [image: 76310_Genmab_5oct18.PNG]
  • Onkology Venture med gode data i brystkræft

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Nye data giver dansk biotekselskab håb om "breakthrough"-stempel i USA for brystcancerlægemiddel under udvikling. I et dansk forsøg med et nyt lægemiddel mod brystkræft har over halvdelen i en delgruppe af patienterne oplevet positiv effekt. Resultatet af forsøget, der stadig er åbent for inklusion patienter, giver direktøren i selskabet bag håb om, at de gode resultater vil åbne for et godkendelsesforløb i eksprestempo i USA. Det danske børsnoterede biotekselskab, Oncology Venture A/S, med hovedkontor i Hørsholm nord for København, har tidligere i dag via en børsmeddelelse givet en up-date på data fra et igangværende dansk forsøg med brystkræftpatienter, hvor over halvdelen i en delgruppe af patienterne oplevede, at en meget stor del af deres tumor forsvandt (i fagtermer en såkaldt "partial remission"). Den slags data er ikke hverdagskost inden for et behandlingsområde, hvor både patienter og læger ofte oplever, at en behandling kun stopper tumoren i at vokse, eller blot sænker dens spredningshastighed. Derfor giver de nye data direktøren i selskabet Peter Buhl Jensen håb om, at de kan åbne for et såkaldt "breakthrough"-forløb hos den amerikanske lægemiddelstyrelse, FDA: Mulig ekspresgodkendelse i USA "Ofte er det nok for at komme i gang med et godkendelsesforløb, at man kan vise, at tumoren stopper med at vokse. Når vi nu kan vise, at de patienter, som vi på forhånd kan sige har stor sandsynlighed for at få gavn af LiPlaCis, faktisk også har oplevet, at en meget stor del af deres tumor er forsvundet, så kan ingen være i tvivl om, at vi har et velfungerende lægemiddel. Den slags resultater kan - hvis de viser sig at holde stik hele forsøget igennem - åbne for et ekspresforløb hos FDA," siger Peter Buhl Jensen med henvisning til at FDA siden 2012 har givet mulighed for, at et stof kan opnå en såkaldt "Breakthrough Therapy designation", som giver mulighed for en kortere godkendelsesproces end andre lægemiddelkandidater, som ikke i en tidlig fase viser overbevisende data. Medicin gives kun efter genanalyse Oncology Venture's lægemiddelkandidat hedder LiPlaCis, og adskiller sig fra de fleste andre præparater ved, at det kun gives til patienter, hvor en forudgående genanalyse har vist, at patienten med høj sandsynlighed vil opleve en positiv effekt af en behandling. Brystkræft er en af de mest udbredte kræftformer, hvilket også afspejler sig i det kommercielt potentiale for det nye produkt. Den samlede omsætning for behandlinger af brystkræft estimeres i perioden fra 2015 til 2023 at vokse med over otte procent om året og nå 16 milliarder dollars i 2023, viser en rapport af markedsanalysevirksomheden Transparency Market Research. Det marked forventer Peter Buhl Jensen at opnå en andel af: "Det er naturligt, at der vil være plads på markedet til et kræftlægemiddel, hvor vi med præcision på forhånd kan estimere, hvem der vil have glæde af det. Det er jeg ikke i tvivl om. Det afgørende er naturligvis, at dataene for resten af forsøget ikke ændrer sig drastisk, og dernæst hvor stor en del af patientgruppen som over tid vil vise sig at blive tilbudt behandling med netop dette produkt. Før vi giver et bud på det, skal studiet dog være helt færdigt," siger Peter Buhl Jensen. Oncology Venture A/S er et resultat af en fusion imellem Oncology Venture Sweden AB og det tidligere Medical Prognosis Institute A/S. Læs mere om Oncology Venture A/S på deres hjemmeside www.oncologyventure.com
  • Ny som investor - Hvordan kommer jeg i gang?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Hej med jer, Med en netop opstået interesse for aktier, herunder langsigtede investeringer, undredede jeg mig over to ting, som jeg håber i kan hjælpe mig med: Hvilken hjemmeside/app er bedst at investere via, og hvad er forskellen mellem de forskellige udbydere? Hvor meget bør man min. investere for første gang? Jeg tænker her, at min første investering skal være mellem 500-1.00 kr for blot at få en føling med, hvordan det hele fungerer med køb, salg, skat osv. Min opsparing, jeg har at lege med ligger på 30.000 kr. Er det helt ubrugeligt at investere for så lidt kun 500-1.000 kr? Er der nogen "Must read" bøger eller anbefalelsesværdige fremgangsmåder, når det kommer til at analysere aktier med henblik på langsigtede investeringer (5-10 år) På forhånd tak for jeres inputs, Jakob
  • Pharmaaktier - når psyken driller

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg undlod for en uges tid siden at gå ind i Veloxis på trods af gode købssignaler. Det var min psyke, der lavede tricks med mig. Her kigger jeg lige en række pharmaaktier hurtigt igennem teknisk og kommenterer på, hvordan psyken spiller ind på vore investeringer. Aktierne er: Ambu, Veloxis, Bioporto og Bavarian https://www.youtube.com/watch?v=wSWiLnFZiK4
  • Shipping - Hovedtråd

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Stålbull på shipping frem mot 2020: Har fire favorittaksjer Clarksons Platou Securities er svært bull på en rekke shippingnavn, men velger å trekke frem fire favoritter i en fersk rapport. To av disse kan doble seg mot 2020, tror meglerhuset som ikke frykter en handelskrig". https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Staalbull-paa-shipping-frem-mot-2020-Har-fire-favorittaksjer
  • Start på ZP's phase III glepaglutide- studie

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Hvorfor stiger Zealand Pharma i dag? Det kan være fordi at der i den amerikanske database over kliniske studier - clinicaltrials.gov - er blevet listet et nyt studie «Efficacy And Safety Evaluation of Glepaglutide in Treatment of SBS (EASE SBS 1)» per «October 1, 2018» og med en opdatering «October 1, 2018». Studiet er angivet til ikke at indruller patienter endnu («Not yet recruiting») selvom Study Start Date er angivet til September 25, 2018. Jeg forventer at der ganske snart kommer en meddelse fra Zealand Pharma om at den først patient af de ialt 129 patienter er taget ind i studiet. Studiet er angivet til at skulle være færdig October 23, 2020. Det vil sige om godt 2 år fra nu.
  • BIOPORTO - FDA skal have yderligere data

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "BIOPORTO A/S: BIOPORTO RECEIVES COMMUNICATION FROM FDA REGARDING THE NGAL TEST 22:40 October 3, 2018 Announcement no. 17 BioPorto receives communication from FDA regarding The NGAL Test BioPorto A/S (BioPorto) announces today that the company has received communication from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) regarding the application for regulatory clearance of The NGAL Test for risk use with acute kidney injury in the U.S. The communication states that additional data will be required to support the AKI rule-out claim in order to continue the application process. BioPorto will now enter into a dialogue with FDA to further clarify these issues. Based on the foregoing, Managements expectation as to the timing of FDAs decision regarding clearance of The NGAL Test is therefore postponed to mid-2019. BioPorto will continue its evaluation of the matters addressed in the communication from the FDA and will announce any new material decision or news regarding the NGAL approval process. The content of this announcement does not alter BioPortos financial guidance for 2018 as most recently expressed in the interim report for the second quarter of 2018. For further information, please contact: Peter Mørch Eriksen, CEO Ole Larsen, CFO Telephone +45 4529 0000, e-mail: [email protected] About BioPorto BioPorto is an in-vitro diagnostics company that provides healthcare professionals in clinical and research settings a range of diagnostic tests and antibodies. BioPorto has its headquarters in Hellerup, Denmark and is listed on the NASDAQ Copenhagen stock exchange". Attachment 17 announcement 2018 10 03 https://prlibrary-eu.nasdaq.com/Resource/Download/b4662eec-9953-48c9-a369-b64566be6ef7 GlobeNewswire
  • Det siger TA om Bavarian

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Bavarian har været igennem en hård tid på børsen. Er det på tide at se den rette sig op og stige igen? Se her, hvad TA siger om aktien https://www.youtube.com/watch?v=2Uce2hOLXIE Disclaimer: Jeg har ikke aktier i selskabet
  • En opdatering på 4 pharma-aktier

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Den seneste måneds tid har jeg været meget aktiv på video-fronten. Og derfor har jeg valgt lige at lave en opdatering på nogle af de aktier, der er kommet flest spørgsmål på. Især én af aktierne er nu tæt på et købssignal. Kig med her og se hvilken. Det er aktierne Ambu, Genmab, Novo og Zealand Pharma jeg gennemgår. https://www.youtube.com/watch?v=QIZ-unAms5g
  • Færre alvorlige hjerte- og karhendelser med GLP-1-generelt ?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Der er mere og mere som tyder på at at GLP-1 analoger giver færre alvorlige hjerte- og karhendelser på klasse-niveau snarre end på enkelt præparat niveau. Det kan udvande Novo Nordisk komparative fordel. Her seneste nyt fra Dagens Medicin i Norge som rapporter på GSK's præparat Eperzan "Stor studie: Færre alvorlige hjerte- og karhendelser med GLP-1-analog" 22 prosent lavere risiko for hjerte- og kardødsfall, hjerteinfarkt eller hjerneslag enn i kontrollgruppen. Publisert: 2018-10-02 12.33 Øyvind Bosnes Engen [email protected] BERLIN/EASD 2018: Det blodsukkersenkende legemiddelet albiglutid (Eperzan) reduserer risikoen for alvorlige hjerte- og karhendelser. Slik konkluderer studien Harmony Outcomes, som ble presentert under den europeiske diabeteskongressen EASD 2018 tirsdag. 9500 pasienter deltok Harmony Outcomes er en randomisert, dobbeltblindet, placebokontrollert studie, som har omfattet nærmere 9500 pasienter på 610 behandlingssteder i 28 land. Studien har inkludert pasienter på 40 år og eldre, som har etablert hjerte- og karsykdom i tillegg til type 2-diabetes. Etter en median oppfølgingstid på 1,6 år, fant studien at pasienter som fikk albiglutid i tillegg til standardbehandling, hadde syv prosent risiko for alvorlige hjerte- og karhendelser (hjerte- og karrelatert dødsfall, ikke-dødelig hjerteinfarkt eller ikke-dødelig hjerneslag). Blant dem som fikk placebo i tillegg til vanlig behandling, var risikoen ni prosent. Dermed var det 22 prosent lavere risiko blant dem som ble behandlet med albiglutid, ifølge studien. Resultatene tyder på at man må behandle 50 personer for å forebygge én alvorlig hjerte- og karhendelse i løpet av 1,6 år. Ikke på markedet i Norge Albiglutid tilhører legemiddelklassen GLP-1-analoger, som senker blodsukkeret ved å stimulere til økt insulinutskillelse fra bukspyttkjertelen. Legemiddelet er utviklet av GlaxoSmithKline, og har hatt markedsføringstillatelse for det europeiske markedet siden 2014. Imidlertid har det aldri vært tilgjengelig i Norge. Harmony Outcomes er den foreløpig siste i rekken av kardiovaskulære endepunktstudier på blodsukkersenkende legemidler mot type 2-diabetes. Dette er store studier som arrangeres på bakgrunn av krav både fra europeiske og amerikanske legemiddelmyndigheter. Disse kravene innebærer at blodsukkersenkende legemidler må undersøkes for kardiovaskulær sikkerhet, og markedsføringstillatelsen forutsetter at legemidlene ikke medfører høyere risiko for hjerte- og karhendelser.
  • Morgan Stanley spår bøde på 13 mia kr. til Danske Bank

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Ifølge en artikel i Berlinske Tiende spår Morgan Stanley en bøde til Danske Bank. HSBC har tidligere spået at bøden ville ligge på 12 mia. kr. Årets resultat for 2017 i Danske Bank var på 20,9 mia. kr. Det betyder at det svarer til lidt mere end 2 kvartallers resultat. Det må alt andet lige gøre ondt på udbyttetbetalingen. https://www.berlingske.dk/oekonomi/storbank-spaar-boede-paa-13-milliarder-til-danske-bank
  • Jinhui - kan denne aktie virkelig fordobles?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jinhui shipping er et mindre firma på den norske børs, der i de seneste år har været gennem en spændende udvikling i firmaet med en stor oprydning og nedbringelse af gæld. Nogen mener den bør fordobles i værdi. Se med her. https://www.youtube.com/watch?v=uou4dt6zQKM
  • VESTAS: Fire årsager til at aktien ikke stiger

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "På trods af et meget stort antal nye ordrer i 3. kvartal, føler investorerne i Vestas det nærmest som om der er vindstille. Det lyder måske mærkeligt, at markant stigende ordreindgang og en oliepris, som igen nærmer sig 100 USD/tønde ikke i større omfang kan få aktien til at stige; men grundene hertil er flere": https://blog.nordnet.dk/3-aarsager-til-at-vestas-vindmoeller-er-i-modvind/?autoplay=1
  • Lidt om shorting af aktier

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Ordet "shorthandel" bliver ofte omtalt. Her er lige en gennemgang af nogle af de mest brugte termer, man bør kende som f.eks. Shorting, shortsqueeze og shortratio. https://www.youtube.com/watch?v=3YCcn9ENCqs
  • Det siger TA om Bioporto

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Bioporto er steget markant på det sidste efter analytikervurderinger der indikerede en meget højere pris. De afventer en FDA-godkendelse her i 2018 og har igennem de sidste år haft nogle kæmpe prissving. Så hvad nu? Se her, hvad jeg tænker om Bioporto rent teknisk. Disclaimer: Jeg har ikke aktier i Bioporto og planlægger ikke at købe. https://www.youtube.com/watch?v=IT27xLzHY48
  • Av av av Tesla

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så kom der et sagsanlæg fra SEC i USA mod Elon Musk for forsøg på kursmanipulation m.m. Aktien falder 11% i after market, idet Elon Musk kan blive tvunget ud som CEO for firmaet og faktisk i værste fald også blive forhindret i at lede andre børsnoterede virksomheder resten af sit liv. Hør her, hvad jeg tænker om Tesla-sagen https://www.youtube.com/watch?v=39HCvPlwMRI