Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Korrektionstatus på index ÅTD

18
    0 Votes
    18 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Kilde: Nordic Stocks [image: 82168_Skaermbillede_2020_02_27_kl._21.56.41.jpg]
  • 25 %+

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Er begyndt at se efter non-cykliske aktier, der har fået korrektion over 25 %. Zealand Pharma springer i øjnene. Uanset om man ser uger/måneder frem, har aktien et voldsomt potentiale. Du får altså lav-pris med max. potentiale. Jeg har købt en massiv portion, så nu kan de bare komme an. As time goes by .. you know.... Købt på langsigtet FA. TA ? who knows ...
  • Konsolidator A/S

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    M
    https://www.nordnet.dk/markedet/aktiekurser/17037988-konsolidator Denne aktie kunne være interessant at kikke grundigt i sømmene. Talene ser mildsagt interessante ( forkerte ) ud.
  • Energy Is 1% Away From Losing Power to Power

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Energy Is 1% Away From Losing Power to Power https://www.bloomberg.com/view/articles/2020-02-26/energy-sector-s-p-500-market-weight-set-to-fall-below-utilities "How bad is it in the energy sector right now? Its weighting in the S&P 500 is on the verge of falling below the utilities sector for the first time ever." [image: 82167_IMG_20200227_155557.jpg]
  • Hurtigste korrektion siden depressionen i 1933

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    Amerikansk aktiemarked nærmer sig hurtigste korrektion siden depressionen i 1933 De amerikanske aktier falder igen torsdag med stor hast, og markedet nærmer sig den hurtigste officielle korrektion siden den store depression. Det brede S&P 500-indeks ligger kl. 13.50 amerikansk tid i New York i minus med 2,2 pct. Dermed er indekset faldet med 10 pct. siden den seneste rekord sidste onsdag - og det på bare seks handelsdage. .... https://penge.borsen.dk/artikel/1/396855/amerikansk_aktiemarked_naermer_sig_hurtigste_korrektion_siden_depressionen_i_1933.html
  • Købt Scorpio tankers

17
    0 Votes
    17 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Efter at have siddet fuldt denne i langt tid har jeg valgt at købe ind i den igår og i dag - prismæssigt ligger den nu på det niveau da raterne var værste sidst på året i 2018 og hvor de var ude og hente kapital. Gns kursmål ligger omkring 40 usd, de tjener penge jf. sidste regnskab. Jeg sad og lyttet til deres gennemgang af 4 kvt og de fortalte at de fik uændret gode rater ind på skibene samt de tjente penge - min anbefaling er at lytte dette web-cast igennem. Jeg solgte de sidste jeg have i november sidste år i kurs 35,6 har købt op igen til omkring 18,45... Forskellen mellem nu og for tre mdr siden - det eneste er reelt virussen som gør folk bange.. K/I er 0,54 - der kommer 0,1 usd i udbytte i næste uge og udbetales hver kvt. På webcasten blev der spurgt ind til hvordan de ville anvende den kapital som der kommer ind - svaret var reduktion af gæld samt evt tilbagekøb af aktier som de mente var alt for billige. Det kan sagtens være den falder lidt mere - jeg er og vil være glad for dette køb - på dette niveau - jeg syntes rent faktiske det er vildt at kunne købe på dette nieveau.
  • Facebook - En teknologi gigant på salg?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Analyse Facebook - En teknologi gigant på salg? februar 2020 Martin Bruteig "Dette er en fundamentalanalyse på teknologi giganten Facebook. Det vil også være den første selskapsanalysen jeg publiserer på bloggen. Selv om jeg eier aksjer i Facebook (FB) vil jeg gjøre mitt beste for å skrive et så balansert innlegg som mulig, men forvent ikke en presentasjon på en short-kandidat. Jeg håper også med dette innlegget å gi leserne en idé om hvordan jeg gjør en fundamental analyse. Jeg er av en oppfatning av at de fleste FAANG+M (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google og Microsoft) er relativt stivt priset, men Facebook er et unntak. Det er heller ikke rart med så mye støy og usikkerhet som preger nyhetsbildet. Facebook er primært et software selskap, men har i de siste årene begynt å investere i hardware (Oculus). Selskapet bygger plattformer som gjør det mulig å kommunisere for venner og familie via mobil, PC eller andre enheter. Facebook eier og drifter Facebook.com, Messenger.com, Instagram, WhatsApp, Workplace, og Oculus. På tvers av disse plattformene har Facebook 2.9 milliarder månedlige brukere, hvor 2.3 milliarder bruker en eller flere plattformer daglig. Majoriteten av Facebook sin inntjening stammer fra reklame, hvor de i realiteten konkurrerer i et duopol med Google. Facebook er et av de mest fulgte selskapene i verden av analytikere og institusjoner. Er det derfor mulig at det kan oppstå feilprising? Helt klart, aksjekurser svinger mye og markedene er ikke alltid helt effisiente. Som illustrert av Figur 1". Læs hele analysen..... https://aksjefokus.no/facebook-analyse/
  • Brug dette til at lave automatiske trendkanaler med

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har tidligere lavet en dansk video om min brug af regressionskanaler som trendkanaler i mine grafer. Her får I lige en lidt mere uddybende video på engelsk om denne smarte måde at danne automatiske trendkanaler på. https://www.youtube.com/watch?v=IwNN7AuH7QY
  • Korruption i folektinget !

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Politierlede ? Tænk hvis man gennemførte de samme regler for værdi papir branchen ? Men .. https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/folketinget-vil-ikke-følge-råd-om-bekæmpelse-af-korruption/ar-BBZEDLg?ocid=spartanntp
  • De bedste tilbud i markedet

29
    0 Votes
    29 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Hej PI Om jeg er den eneste der får julelys i øjnene når jeg ser de sidste par dage er uvist, men som langsigtet udbytte investor/opsparer er der virkelig ved at være nogen gode tilbud i butikken! Hvad lurer I på som gode opsamlingsmuligheder derude når vi rammer noget der minder om en bund? Selv har jeg planer om at supplere op i Nvidia, Applied Materials, Deckers Outdoor, Scandinavian Tobacco og måske Danske Bank og Nike. Daimler er også nede i et meget lavt niveau men jeg løber nok tør for kontanter inden.
  • Genmab nyt TA signal

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Nyt TA signal fra SAXO [image: 82126_TA_signal_27_feb.JPG]
  • Det er altid mørkest før daggry

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Rapport Aksjemarkedet Richard Paulsen 28.02.2020 "Dette blir ikke bedre før vi har kommet over en kneik der coronafrykten avtar, og økonomene kan estimere eventuelle tap og konsekvenser på samfunnet. Akkurat nå er det flere spørsmålstegn enn svar, og panikken sprer seg raskt. Jeg tror det er viktig å huske på at for de aller fleste vil dette kun føles som en forkjølelse, og etter på vil du være imun. Verden går ikke under, men det kommer til å bli ubehagelig de nærmeste ukene. For er det noe jeg har lært de siste tyve årene er det at børsfall og kriser som dette gir vanvittig gode investeringsmuligheter. Hele hemmeligheten er å ha tilgang på kapital som ikke er i markedet til enhver tid. De smarte allokerer snart en større andel av formuen til aksjer. Investerer du uten belåning, kan du kjøpe små poster gjennom de neste ukene, og du nærmest garantert vi oppnå en betydelig avkastning i fremtiden. Motoren i verdensøkonomien er at alle land fra Ulam Bator til Reykjavik har tilsluttet seg markedsøkonomien, og det skaper økonomisk vekst bare ved at noen står opp om morgenen og bidrar med arbeid eller kapital. Det er ganske fantastisk. Selvfølgelig må vi gjennom kriser som Covid-19, men snart er det jobbetid igjen. Svært få ønsker å sitte stille når naboen opplever velstandsøkning. Se bare på vekstkanonene Nigeria, Etiopia, Kenya. Nigeria vil ha flere innbyggere enn USA innen 2050. Der skal alle opp på en velstandsøkning vi har sett i f.eks Kina og de asiatiske tiger landende. Globale merker som Netflix, Amazon, Apple, Google osv. kommer til å fortsette å vokse, så lenge de klarer å utvikle teknologi og innhold. Mennesker og vekst vil det være nok av". Læs mere..... https://blogg.nordnet.no/the-end/ [image: 82182_Skaermbillede_2020_02_28_kl._09.51.00.jpg]
  • Et krak - hvad burde man have gjort inden?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der en lille video klar omkring markedskrak. Videoen handler om, hvorfor nogen ender i en desperat situation, når markedet falder. Det handler kort sagt om at have en plan! Det er selvfølgelig lidt sent at sige nu, men se med her, hvad jeg mener enhver investor bør lægge af planer, før man overhovedet starter på at investere. Der er også et lille tip til, hvad man skal gøre nu, hvis man ikke allerede har en plan. https://www.youtube.com/watch?v=8fVIxQMXHkM
  • Hysteri på øverste hylde

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    E
    En stor massepsykose har ramt aktiemarkedet. Som langsigtet investor kan jeg blot følge med fra sidelinjen og undre mig over dette massehysteri der udspilder sig på aktiemarkedet. Det må jo være de kortsigtede investorer der spreder rædsel hos dommedagsprofeterne. Der går vel ikke lang tid før hylderne i supermarkederne er tomme for... gær? Tænk positivt
  • Grådighed eller

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Bestyrelsen i Danske Bank vil hæve honorarerne til bestyrelsen. Velfortjent efter den fremragende indsats bestyrelserne har gjort de sidste mange år, kan man mene.. Eller et udslag af utidig grådighed, kan man mene.. I får lige et link om problemstillingen til Danmarks førende erhverv medie https://ekstrabladet.dk/nyheder/erhvervsnyheder/formand-i-danske-bank-vil-have-47-procent-mere-i-loen/8017215
  • Someone Hit the 'Sell Everything' Button?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Something 'dangerous' is happening beneath the surface of the market selloff Sam Ro Managing Editor Yahoo FinanceFebruary 27, 202 "No asset class appears to be safe amid the current global market rout. And while it goes without saying that people are losing money, the phenomenon may underscore something far more ominous. "For the last few weeks, while we've had this volatility, you've had stocks zig while bonds zag. So every time stocks went up, bonds tailed off and vice-versa," Academy Securities' Peter Tchir said on Yahoo Finance's The Final Round. "All of a sudden, that behavior changed a little bit into the close yesterday. And making it even more dangerous to me, you saw oil fall off into the close. Commodities were selling off. Even Bitcoin was selling off into the close." Typically when uncertainty spikes in financial markets, traders and investors will rotate out of risky assets like stocks and into 'safe haven' assets like bonds or perhaps gold. When this happens, risky asset prices go down and safer asset prices go up. But when market participants are panicking, they begin to cash out of everything. And that can lead to even more panic. In a note to his clients titled "Did Someone Hit the 'Sell Everything' Button?," Tchir wrote that "While increases in volatility are concerning for market participants, changes in correlations, while more esoteric are far more dangerous. Changes in correlation can affect portfolio level volatility far more dramatically than a simple increase in volatility across asset classes (sounds wonky, but this is important)." Læs mere.... https://finance.yahoo.com/news/market-asset-correlation-changes-stocks-bonds-gold-bitcoin-peter-tchir-120837786.html
  • Frontline - regnskab - lover godt for alt tank

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    E
    https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/66d4a07d-fcb6-45bb-99dc-200ae94940b5
  • Bakkafrost

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Er Bakkafrost hårdt eksponeret i Kina ?
  • SYDBANK

42
    0 Votes
    42 Indlæg
    0 Visninger
    KongkursK
    Sydbank har brudt den nedadgående trendkanal op ad, og er så småt ved at danne en ny trend. Flere af finansaktierne udviser også gode stigninger, og det kan nok godt skyldes den store konverteringslyst på huslån, som pågår p.t., som giver gode penge i kassen hos bankerne, herunder også SYD. Selv om aktien er budt ud af den nedadgående kanal, er der jo stadig langt til tidligere tiders kursniveauer..... Intet er jo sikkert med aktier, jeg har selv en pæn portion Sydbank... [image: 77843_SYD.jpg]
  • Else

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Else nutrition. Lille israelsk selskab, noteret i Canada (BABY.V) fremstiller plantebaseret baby og småbørnsmad.Rollout i Q2 i USA og andre lande. Kæmpe potentiale imo.Oppe med 90% i år. Disclaimer: Jeg har aktien