Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Torm

36
    0 Votes
    36 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Torm ser ud til så småt igen at finde styrke. I alt fald på det daglige chart. Jeg vil dog ikke afvise at vi kan få yderligere tests, men macd er på vej i opbrud, hvilket burde give nogle gode dage, da aktien tilsyneladende er decideret oversolgt. Disclaimer, jeg har købt en mellem portion. Obs .. er ikke ekspert i skibsrater, så vi snakker ren TA. Tag en kigger. mvh
  • Opgørelse af kursgevinst på en valutakonto

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Er her nogle, som har indsigt i opgørelse og beskatning af valutakursgevinst og -tab på en valutakonto? Jeg er med på, at valutakursgevinst først skal beskattes, når der hæves på kontoen. Det betyder, at udbytter, aktiekursgevinster/-tab er indskud/hævninger på kontoen. Med de bevægelser det giver, hvordan holder man så styr på valutakursen (primo) og dermed valutagevinst/-tab??
  • Forbyd shortning af aktier

49
    0 Votes
    49 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Jeg har i dag kontaktet erhvervsminister Simon Kollerup (der forhåbentlig får tid til at læse min henvendelse ) og bedt ham forbyde shortning af aktier på Fondsbørsen i en periode. Baggrunden er bl.a. dagens meddelelse om, at der er øget short i materialistkæden MATAS, som selvfølgelig under de aktuelle bestemmelse om butikslukninger vil lide meget under omsætnings- og indtjeningsnedgang. Jeg synes, at det er dybt problematisk og forargeligt, at der kan spekuleres i de brancher, der ufrivilligt må acceptere betydelige indtægtstab på grund af Corona-situationen.
  • Boligmarkedet/rente

27
    0 Votes
    27 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Med de langer briller på. Vi kommer til at se et kraftigt fald i boligpriserne og kraftigt stigende renter. Der er ikke flere våben at bruge og dk er ikke længere sikker havn. Vi må håbe på at det ikke bliver som i fattig 80'erne. Tænk at man engang betalte 20% i rente på studielån.
  • Disse tider er interessante for tank.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    P
    https://adventuresincapitalism.com/2020/03/19/crude-contango/
  • Hmmmm

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Nu har jeg i over en måned advaret om denne krise. Det kan godt være at mine prognoser ikke falder i alles smag. Har fået at vide at jeg er konspiratorisk og jeg skal tage mig sammen og slappe af. Men desværre har jeg haft ret gang på gang! - i skal vide at mareridtet ikke er ovre - langt fra! US vil få italienske tilstande og hvis i tror vi har set det værste så bare vent til US bryder sammen. Så sælg jeres aktier eller gå short i markedet. Det eneste der kan redde os fra en depression er en vaccine eller et middel der kan mildne symtoperne. Hvis det ikke sker skal vi tilbage til 30' verne eller det der er værre. Weee
  • Aktiesparekonto beskatning af ETF

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Hej PI Jeg har fundet en ETF på Nordnet som indeholder en lang række af Emerging Markets tech aktier som jeg gerne vil have. Udfordringen er at den ikke er på Skats liste over godkendte aktiebaserede selskaber, så den vil blive beskattet som kapitalindkomst hvis jeg køber den gennem mit normale depot. Men gør den også det hvis jeg køber den gennem en aktiesparekonto, hvor lagerbeskatningen jo kun er på 17%? Gælder den beskatning uanset produkt, eller er ETF'er som denne en undtagelse? Er der nogen med indsigt nok i de specifikke regler der ved det?
  • Daytrading i et bearmarked - skal/skal ikke?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg får i disse dage mange forespørgsler mht. day trading. Dette skyldes formentlig, at markederne falder, og at folk så hører historier om daytraders, der har tjent penge på et faldende marked. Dette er absolut også en mulighed, og i videoen her gennemgår jeg mine grundprincipper, når jeg daytrader. Men i videoen snakker jeg også om, hvem der bør forsøge sig med daytrading. Og min konklussion er, at hvis du er relativ ny på markedet, og hvis du har problemer med at skabe profit på dine normale investeringer, så er dette ikke et felt, du skal begive dig ud i. Men når det er sagt, så tror jeg, der er lidt lærdom for mange i videoen, så se endelig med. https://www.youtube.com/watch?v=8QHRJ2wsXkA
  • Scatec solar

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Nogen der ved hvad faldet i scatec skyldes?
  • Tank - fald i aften skyldes IKKE fakta for denne branche..

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Alle kan se tank falder kraftig i aften og har gjort det i år. Fakta er at Tank skibe ikke har tjent så mange penge i rigtig mange år og gør det også nu i forbindelse med de oliekrig der er igang mellem Russerne, Sauderne mod producenterne i USA. Trump bekræftet ovenikøbet at han vil købe en masse til de strategiske lager i USA i fredags. Kikker vi på tank raterne fra i fredags dels på ugen samt år til dato, ser det utroligt godt ud - Vi ved at rigtig mange af tankrederierne gerne vil udbetale store udbytter - f.eks. Euronav udbetaler 80% af overskuddet får gevinster ved salg af skibe. Min vurdering er at de vil udbetale en usd i april/maj i udbytte. Derfor benyt dette tosset marked til at købe - overvej følgende: Tsakos Euronav International Seaways Frontline NAT Teekay Tankers
  • En sang til altanen?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Så har vi noget at synge ud af vinduerne ???? Melodi: Fy fy skamme Må man krydse Danmarks grænser Må man rejse ned i solen Må man stå for tæt i køen Må man møde op i skolen Må man besøge gamle men'sker Og feste løs med venner Må man hamstre i butikker Og trykke andres hænder Næ næ næ næ næ det må vi ikke, fy fy skamme skamme fy fy ah ah slemme slemme fy fy næ næ nix nix slut forbudt - men hva må vi så? Må man hoste ud i luften Må man stjæle sprit og masker Må man samles mange men'sker Må man gi' en tungeslasker Må man gå i biografen Og betale med kontanter Må man møde op hos lægen Og drikke andres slatter Næ næ næ næ næ det må vi ikke, fy fy skamme skamme fy fy ah ah slemme slemme fy fy næ næ nix nix slut forbudt - men hva må vi så? Må vi gerne blive hjemme Må vi gerne vaske hænder Må vi hoste ind i ærmet Og skyp' med vores venner Må vi smile til hinanden Og gå en tur i skoven Må vi hente os lidt fastfood Og forholde os til loven Ja ja ja ja ja det må vi gerne næ sikke fint fint ja ja meget det blir stort stort klap klap fint fint flot flot det var godt - nå det må vi godt.
  • Agat Ejendomme

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    tumultT
    Jeg er dybt chokeret over dagens udmelding fra Agat Ejendomme. De vælger at lave en stor nedjustering af bogført værdi af deres ejendomme kl. 11:30 idag, og begrunder det med corona krisen, kun en halv time før regeringen fremlagde en hjælpe pakke til gavn for deres lejere. Rettidig omhu? Selvfølgelig er værdien af deres ejendomme faldet hvis de skulle sælge her og nu, men det skal de jo ikke, så hvad er grunden.? Mig bekendt er de det eneste ejedoms selskab der har lavet en nedjustering af værdien på deres bygninger med den begrundelse. Hvis vi nu ser store opkøb fra insiderne efter regnskabet på tirsdag, mener jeg at have fundet grunden. Insiderne og ledelsen ejer i forvejen vel ca. 40% af aktierne i selskabet, så ..... Der kom dog også en god meddelelse idag som helt forsvandt i alle de negative: https://www.globenewswire.com/news-release/2020/03/18/2002656/0/da/Agat-Ejendomme-indgår-aftale-om-forlængelse-af-DKK-480-mio-stor-finansiering-med-betydelig-besparelse-fremover.html Kursen på Agat Ejendomme er nu næsten halveret siden Coronakrisen, Er det ikke trods alt for meget?
  • Hedge/short

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Denne krise bliver langvarig og meget grim. I kan stadig nå at hedge jeres portefølje eller gå short i dax. Der er desværre kun en vej pt og det er ned. Solgte mine Novo i sidste uge og gik short i dax. Planen er at købe når ragnarok har lagt sig. Så vil der være rigeligt med penge til at købe op når/hvis markedet vender. Pas på derude og pøjpøj ligemeget hvilken strategi i bruger. Weee
  • I Coronaens tid

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Ikke lige et aktieemne, men alligevel. Udviklingen over årene er bare kommet, og med det også ændringer på måden vi ser verden på. Måden vi agerer på, og måden vi forventer, tingene skal hænge sammen. Tingene kan bare ikke altid hænge sammen. Lige nu er danskere, og herunder unge rejsende, måske ved at strande et sted I udlandet. Rigtig træls og naturligvis også bekymrende, set i Coronaens skær. Fuld forståelse for den frygt der opstår, så er det sagt. Men tanken går videre til ordet "dannelsesrejser". Det skal så ikke ses i relation til Corona, men mennesker i tiden. I min optik er det absolut ikke dannelsesrejser, men nærmere påvirkningsrejser eller statusrejser, og nogle ville nok sætte andre ord på. Det undlader jeg. Jeg er ikke i tvivl om, at de får noget ud af rejserne, ikke mindst kendskab til andre kulturer og folkeslag, men ofte beskyttet og med slagside. Ret beset er det oftest forkælelsesrejser, og luksusrejser. Ikke altid, men ofte blandt de jeg hører om. Om de bliver mere "voksne", og hvilende i sig selv, selvstændigt agerende m.v af det? Måske lidt på nogen måder, men det er bestemt ikke transformerende, og pludselig voksne bliver de ikke. Men rolig lige nu - de klarer den. De oplever en frygt lige nu, men det er jo måske ikke så dårligt. De har trods alt andet. Penge, overførsler, mail, telefon, kommunikation m.v. - forbindelsen hjemtil. De der hjemme skal måske blive de "meget voksne". Jeg var en af de, der rejste i mine lidt yngre dage. Med en rygsæk, rejsechecks, pas og et kamera, intet andet, og med muligheden for at sende/modtage poste restante engang imellem. Ca en gang pr måned blev det til. Min familie var ikke meget for det, skal jeg hilse og sige. Mobiltelefonen fandtes ikke, mail heller ikke mellem alm mennesker og ikke noget med kreditkort og ting og sager. Telefon var urealistisk dyrt, og ikke tilgængelig alle steder. Brugte det aldrig. Al tid foregik med kontakt til lokale. Mest på land, men også i byer. Boede på de simple steder og ellers privat, hvor jeg "hjalp" dem på forskellig vis. Og naturligvis oplevede, håndterede og overkom jeg selv særdeles trælse ting. Der var jo ingen andre til det, ingen hjælp at hente. Både konfliktløsning, sygdom og andet. Også det med at strande flere døgns rejse ude i jungleområde. Så er der kun dine egne handlinger, omtanke og kommunikationsevner til at redde den, også selv om dem man kommunikerer med, ikke taler samme sprog som du selv. Sygdom over mange dage, hvor jeg måtte stole på nogen til at hente medicin til mig. Jeg har brugt det hele (erfaringerne og den personlige rejse) i mit virke lige siden. Kommunikation og Tillid til andre mennesker er fantastisk. Sjovt nok gjorde det også det ved mig, at jeg altid har syntes, at det hele var en gave, som du skal arbejde for, og at udfordringer og problemer altid er spændende, men også trælse og nogle gange næsten uløselige. Sjovt nok løser de sig altid, selv efter jeg har snust til kulkælderen. Nå det var ikke, for at "disse" de som rejser, ej heller ikke deres forældre. Naturligvis er de bange, men ro på. Ting løser sig, og måske jeres unge vinder mere, end de taber på det. De kan bare ikke lige se det nu og her. Og så håber jeg naturligvis at de ikke bliver alvorligt syge af Corona Og - jeg får sikkert skæld ud - selv om det er opmuntrende ment. De er unge, de er stærke og de klarer den. NB! Smid lige selv de sidste kommaer m.v. Gider ikke her på IPad'en
  • Røg ud af bunden på DAX

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    MatthewM
    Så røg vi ud af bunden på DAX'en igen. Kun Gud ved hvor det ender. Jeg ser tilmed at gode danske ISS er nede med fucking 14 procent idag. Av. Av. Av. [image: 82925_download.png]
  • Flere long end short ?

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Er markedet så småt ved at vende ? Flere longs end shorts. https://www.ig.com/au/indices/markets-indices/germany-30 Evnt. tryk på "related markets". Lad os håbe det ! :-))
  • General Mills Q3

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Kursen paa General Mills har klaret sig ganske fornuftigt siden 19. februar. De kom med kvartalsregnskab i dag. Jeg har ikke tid til at uploade grafer lige nu. Der sker for meget i markedet til, at jeg kan foelge med. General Mills Reports Fiscal 2020 Third-Quarter Results and Updates Full-Year Guidance https://investors.generalmills.com/press-releases/press-release-details/2020/General-Mills-Reports-Fiscal-2020-Third-Quarter-Results-and-Updates-Full-Year-Guidance/default.aspx Net sales of $4.2 billion were flat to last year; organic net sales¹ were also flat. Through nine months, net sales were down 1 percent and organic net sales were flat to last year. Operating profit of $651 million essentially matched year-ago results; constant-currency adjusted operating profit was down 8 percent, including a strong increase in media investment. Through nine months, operating profit was up 18 percent and constant-currency adjusted operating profit increased 2 percent. Diluted earnings per share (EPS) of $0.74 were flat to last year; adjusted diluted EPS of $0.77 were down 6 percent in constant currency. Through nine months, diluted EPS were up 30 percent and constant-currency adjusted diluted EPS increased 5 percent. Company updates its full-year fiscal 2020 guidance, raising the ranges for adjusted operating profit and adjusted diluted EPS "We began fiscal 2020 with three key priorities: accelerate our organic sales growth, maintain our strong margins, and reduce our leverage," said General Mills Chairman and Chief Executive Officer Jeff Harmening. "Our focus and execution in a dynamic environment this year have kept us on track to achieve those goals. Our third-quarter results were broadly in line with our expectations, except for the negative impact in Asia of the COVID-19 virus outbreak. "During the rapidly evolving situation related to COVID-19, our number one objective continues to be the health and safety of our consumers, employees, and other stakeholders. General Mills plays a critical role in making food to meet the needs of our consumers, and I'm proud of the way we've partnered with our retail customers in recent weeks to service consumers' increased demand for food at home during this unique time. Looking forward, we'll remain agile to adapt to changing demand patterns around the world as circumstances with COVID-19 continue to develop."
  • Forside af proinvestor

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Jeg synes nogle af overskrifterne til tider er dybt problematiske og vildledende. Nu står der eks. At der at Asien har haft stærk optur i nat??? Hvorefter artiklen fortæller om stigninger fra 0,8-1,2 %. Er det en stærk optur i disse tider??? Hvem lavet disse overskrifter, og er der en skjult agenda? Desuden ser det ud til, at vi skal ned igen i dag:( S&P ligger og danser på 2400 støtten:(
  • Pandemien kommer!

15
    0 Votes
    15 Indlæg
    0 Visninger
    W
    En virus der smitter lettere end influenza. Kan smitte i op til 21 dage uden sygdomstegn. Dermed kan spredningen ikke stoppes. Og det er det vi ser nu. Tag nu bare Iran - hvor sundhedsministeren nu er smittet og de samles hver fredag - det er allerede for sent. At folk ikke kan forstå det - er mig ubegribeligt. Verdenshandlen lukker langsomt ned og der vil komme fyringer i massevis. I kan være helt rolige for jeg er jo bare konspiratorisk - eller?
  • Efter Corona krisen

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Hvordan er verden sat sammen efter Corona krisen? Hvad skal man kikke efter nu? Mit bud er, at virksomhederne er blevet rimeligt skræmt og vil forsøge at imødegå den risiko og samtidig ser de nu, tvunget af omstændighederne, mulighederne i den nye teknologi, så man kan sidde hjemme og arbejde samt holde video møder m.m. Dermed undgås både fysisk kontakt og udgifter til rejser. Mit bud er at de selskaber der kan tilbyde ovennævnte teknologi vil få det relativt lettere på den anden side af krisen Et tilfældig bud på sådan et par selskab kunne være Cisco eller IBM. Men denne branche er absolut ikke min stærke side. På lidt længere sigt så kommer oplevelses industrien tilbage. Kan man ramme den på bunden så tror jeg der kan være en kæmpe opside. Men det er lige det og time det korrekt. Et tilfældig bud på sådan et par eksempel kunne være Carnival eller Disney, med Disney som det mere sikre valg. Lige p.t. syntes jeg hele medicinal industrien er interessant. Det kan godt være at de har midlertidige problemer med komponentmangel og ansatte der skal sendes hjem. Men på bare lidt længere sigt så kan jeg ikke se hvorfor de skulle miste vækst. Et tilfældig bud kunne være Sanofi eller Abbvie. På et tidspunkt vil jeg nok vende blikket mod oplevelses industrien, men p.t. tør jeg ikke. Jeg holder mig til det "sikre" i øjeblikket og det er efter min mening, ud over medicinal industrien, selskaber som Henkel, Tesco, 3M, Colgate-Palmolive, Coca Cola m.m. Men hører gerne hvilken tanker andre har gjort sig.