Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Investeringspodcasten om flyvende SAS og vaccine som kurskat

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Hansen og Larsen kommer i afsnit 41 omkring den amerikanske økonom og tidligere direktør i FED, Janet Yellen, som ny finansminister - noget om investorerne har taget utrolig godt i mod. Herudover kan du høre om covid-19 vacciner, og hvorvidt de kan blive en kurskatalysator eller allerede er indpriset? Her kommer Hansen og Larsen omkring bl.a. SAS, Pfizer, Moderna og Astrazeneca. De elektriske investorer er fortsat elektriske - elbilmarkedet kører både højt og stærkt. Tesla har længe ført an og er netop nået forbi kurs 500 USD. Men flere kinesiske producenter vil have del i markedet. Investeringsøkonomien og de positive kursbevægelser har siden bunden i marts fyldt utroligt meget hos de private investorer i 2020. Kan det fortsætte ind i 2021? Eller er det mere sandsynligt, at vi fremadrettet ser årlige aktieafkast tættere på de 6-7, som historikken foreskriver? Indeksering: 00:00 - 06:12 om ny finansminister i USA 06:12 - 15:51 om covid-19 vacciner og potentialet som kurskatalysator 15:51 - 19:00 om elektriske investorer og biler 19:00 - 24:36 foreløbige tanker for 2021 24:36 - 26:52 om LPG-sektoren, tankskibe og raterne. https://www.youtube.com/watch?v=MbCRRTEu424&feature=emb_logo
  • Husstands - batteriet !

17
    0 Votes
    17 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Utopi for få år tilbage, nu er det her snart i stor skale, og dermed "billig" sol/vindstrøm til alle. https://www.energy-supply.dk/article/view/751590/xoltas_danske_husstandsbatteri_blastemples_nu_skaleres_produktionen_op
  • Danske bank fup igen, igen

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Er der stadig nogle enfoldige sjæle der tror på at de pinlige sager er holdt op. Det fortsætter i det uendelige. Ikke engang et enkelt Q kan de klare uden at der dukker en møjsag op. Kommer der nogensinde igen på tale med dividende? Jeg tror det kommer til at vare rigtig længe, så 2026 er ikke helt tosset.
  • Tankrederierne går en dyster vinter i møde, udtaler Bimco

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    "Tankrederierne går en dyster vinter i møde med lave rater, vurderer brancheforeningen Bimco. Selv om vintersæsonen normalt er højsæson for tankrederierne, så vil coronaudbruddets anden bølge dæmpe efterspørgslen så meget, at raterne fortsat vil være lave". Kommentarer?
  • ACARIX: FDA GODKÄNT CADSCOR FÖR FÖRSÄLJNING I USA

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    ACARIX: FDA GODKÄNT CADSCOR FÖR FÖRSÄLJNING I USA 13:17 STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Acarix har fått marknadsgodkännande för Cadscor System för försäljning på den amerikanska marknaden. Det framgår av ett pressmeddelande. Det amerikanska läkemedelsverket FDA har alltså godkänt bolagets De Novo-ansökan för ett marknadsföringsgodkännande för Cadscor System i USA. De Novo-processen används för nya produkter där det inte finns någon direkt jämförbar produkt med jämförbar indikation på den amerikanska marknaden för att stödja en standardansökan enligt 510(k). Acarix lämnade in De Novo-ansökan i november 2019.
  • Agat Ejendomme. Gode og dårlige nyheder.

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    tumultT
    https://agat.dk/wp-content/uploads/2020/11/Nr._14_Nedjustering_Retssag.pdf Er kommende emission en god eller dårlig nyhed ? Jeg siger bare: godt det ikke var en emission med fortegningsret til eksisterende aktionærer, for så var kursen nok styrtdykket. Nu får insidere og storaktionærer vel en større bid af ejerskabet, og runder nok de 50 % af aktierne til sammen. Det virker lidt udspekuleret.
  • Genmab - retracement

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Ser ud til retracement er ved at være overstået. Spændende om vi bliver i kanalen eller den bryden nedad for evt. test af de berømte 2148 igen igen. Normalt stiger Genmab 350-400 point efter en så dyb retracement. Bliver godt nok spændende, at se hvad der sker kommende uger. [image: 88701_2148.JPG]
  • BW-LPG: REVENUE & PROFIT DEVELOPMENT

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Opdatering fra Nordic Stocks. Tryk på billedet for at gøre det større. [image: 88787_fullsizeoutput_1a4d.jpeg]
  • Førtidspension og investering.

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Der er noget rivende galt i DK. Jeg er skadet både fysisk og psykisk i statens tjeneste. Det har gjort at jeg ikke kan arbejde. Jeg savner mit arbejde frygteligt. Jeg både drømmer og tænker på det dagligt. Jeg har min førtidspension og en løbende udbt. for skaden. Mine sparepenge er med bankens anbefaling sat i aktier. Jeg er forholdsvis ung og skal løbende bruge mine penge. Men... skal jeg sælge ud af mine aktier skal jeg først betale 40 pct. i skat og derefter ca. 30 pct. for nedsat pension. Altså ca. 70 pct. beskatning. Det er fuldstændigt vanvittigt, at jeg som førtidspensionist skal dobbelt-straffes fordi jeg er kommet til skade. Jeg er fuldstændig uden skyld i min situation, men jeg skal økonomisk straffes for at placere mine opsparede penge frem for at lade dem stå på en minus-konto. Jeg er trist over at jeg er havnet i et system som straffer de svageste i dette samfund. Skammeligt.
  • Trade trenden i Kryptovaluta

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Efter den seneste tids massive stigninger i Kryptovalutaerne, hvor bl.a. Bitcoin er ved at være tilbage ved toppen tilbage fra 2017, har flere spurgt om, om min strategi også kan bruges på krypto-markederne. I videoen her (engelsk) prøver jeg at gennemgå nogle store kryptovalutaer for at se, hvordan strategien ville have klaret sig, og om den evt. skulle rettes lidt til for at matche de volatile kryptomarkeder lidt bedre. https://www.youtube.com/watch?v=5aQiV8nqK4Q&fbclid=IwAR3C7AUeBqBCgdwefBJro9W2o1J5gjX_DpbJ0Vm7Dvsy223EJazpBJtZZ0c
  • Imugene Australsk bioteck

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    U
    Imugene er et mindre Australsk biotechselskab inden for immunterapi, som jeg sidste år gik ind i udelukkende pga af en artikel jeg fandt på facebook, i håb om at artikel ville cirkulere rundt på facebook, og dermed få aktien til at stige. Den steg som en raket, for så at falde igen som en sten Jeg besluttede mig for at beholde aktien, for at minde mig selvom hvad der let sker når man køber en aktie bare for at være en lemming. Det produkt der er længst fremme (HER-vaxx) er i fase2, og i nat kom de med foreløbige resultater fra dette studie, og der giver folk der får produktet 58% større chance for at overleve hvis de tager det sammen med kemo, i forhold til kun at tage kemo. Samt forlænger levetiden til 14,2 måneder hvor den er 8,8 måneder uden produkt. I nat afholder de et kald for at fortælle mere om det. Så hvad jeg troede skulle være dumme lærepenge, kan nu gå hen og blive til en rigtig god investering. Jeg ved at der herinde er flere med interesse i biotech, og ville derfor høre om der er andre herinde der kender til selskabet, og som måske kan af eller bekræfte at det ser lovende ud for Imugene? Linket er til deres præsentation de vil bruge på telekonf i nat; https://static1.squarespace.com/static/5b63d41b3e2d09b1f56bf483/t/5fbc2a379af22e13a8c86246/1606167190452/Corporate+presentation+November+2020+IMU.pdf
  • Så er det tid til "Mining Monday" om guld, sølv og kobber

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så blev det endelig mandag og dermed tid til Mining Monday. I dag kigger jeg på guld, sølv og kobber som altid. Så kigger vi på store kobber-selskaber samt på nogle af de andre guld- og sølvminer, der har fået et slag nedad sammen med råvarepriserne, men som er ved at have god værdi i forhold til prisen. ps. siden jeg lavede videoen er guld brudt ned gennem en vigtig støtte omkring de 1850. Så husk lige på det, når I ser videoen. https://www.youtube.com/watch?v=I26P1lSv0G8&fbclid=IwAR3_TA2nt_T_JE-v_JlhrKywfi6uid8ONVY704D7T4rWfEvpXEbjw7AxHsk
  • Hansa Biopharma: ABG øger kursmål fra SEK 239 til SEK 404

35
    0 Votes
    35 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Prisen på Idefirix (imlifidase) blev i går offentliggjort på lægemiddelstyrelsens hjemmeside i Danmark som det første europæiske land https://medicinpriser.dk/Default.aspx?id=15&vnr=084630 Indkøbsprisen er sat til DKK 2,2 mio eller EUR 297 700. Prisen er baseret på en two-pack med to viraler svarende til behandlingen a gennemsnitspatient. Andre EU lande forventes at følge trop de kommende uger og måneder. ABG har udsendt en note har i går øger kursmålet fra SEK 239 til SEK 404: "ABG is out with a note tonight reiterating their BUY recommendation and raising their Target Price on Hansa to SEK 404 equivalent to a market cap of SEK 17bn (up from previously SEK 239) We raise our pricing assumption across all indications With today's first look at how reimbursement organisations value Idefirix in highly-sensitised kidney transplant patients, we acknowledge that our assumptions were on the low end. We therefore raise our price of Idefirix across the board to USD 350k in Europe (prev. USD 125k) and USD 500k in the US (prev. USD 150k). However, we lower our peak penetration assumption in Europe somewhat, and assume that only the highest-sensitised patients (cPRA level 98-100%) will use the drug. All in all, we think it is time that Hansa Biopharma should be seen as a true platform company, and we expect that the company will move forward with several disease indications based on its unique mechanism of action for removing IgG antibodies. We also think that Hansa's next-generation candidate, NiceR (which offers potential for repeat dosing) will be a key product for realising the full platform potential, making Hansa Biopharma similar to Momenta Pharmaceuticals (which was acquired by Johnson & Johnson for USD 6.5bn)".
  • Er de ved at have for travlt og bliver sløsede?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    E
    https://www.energy-supply.dk/article/view/751824/nyopfort_vestasvindmolle_kollapser_i_sverige
  • ArcticZymes Technologies

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Er der nogen herinde, der følger ArcticZymes Technologies (det daværende Biotec Pharmacon)? Aktien har haft en eventyrlig rejse i 2020, og har et enormt potentiale indenfor leverance af enzymer til pharma og diagnosticering. Men det virker lidt til, at virksomheden går “under radaren” i både det danske og norske investormiljø. Nogen der har den eller har en mening om den?
  • Online Investormøde med tre Nasdaq selskaber

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Velkommen til Online Investormøde med tre Nasdaq selskaber! Online Investormøde med Green Mobility, Monsenso og Konsolidator. Vi glæder os til at byde dig velkommen til et spændende og informativt investormøde med tre lovende børsnoterede virksomheder! Udover det vil der også være et kort oplæg med Certified Advisor John Norden fra Norden CEF, som vil fortælle om mulighederne ved investering i vækstvirksomheder på Nasdaq First North. Helge Larsen fra Proinvestor er moderator for mødet og vil sørge for at spørgsmål fra deltagerne via chatten besvares. Mange hilsner, Helge Larsen, John Norden, Thomas Lethenborg, Anders Wall & Claus Finderup Grove https://event.webinarjam.com/register/46/2ogv6smk
  • Golden cross i Columbus?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Er det lige før der kommer et Golden cross? Nogen TA kyndige der tør komme med et bud? Håber den nye ceo kan sætte fut i den, nogetntyder på det er ved at ske.
  • Indlæg omkring Nio, enphase

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Jeg er ny her på siden og forsøgt at søge på tidligere indlæg, hvilket jeg ikke helt er lykkedes med. Selv når jeg forsøger mere klassiske dk virksomheder, får jeg ikke så meget. Nogle som kan hjælpe? Er her nogle som har noget direkte input til min beslutning, hvorvidt jeg skal investere i Nio, enphase eller evt andre nye teknologier?
  • Boliga - et godt tilbud lige nu

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Tirsdag meddelte dagbladet Børsen, at en række mindretalsaktionærer i Boliga havde anklaget en række majoritetsaktionærer for at hemmeligholde - efter påstanden - interne ejeraftaler. Jeg har haft kontakt til Boliga's CEO for at høre, om søgsmålet har/får konsekvenser for driften af Boliga, og han har meddelt, at det ikke vedrører driften af Boliga. Jeg har opfordret CEO/Boliga til at udsende en fondsbørsmeddelelse om sagen, idet kursen på Boliga-aktier er faldet drastisk ovenpå udmeldingerne. Min overskrift på dette indlæg relaterer til den aktuelle kurs på Boliga-aktien, der pt. handles til mellem 9,10 og 9,50 kr. Det er en for lav kurs for et veldrevet selskab, som jeg vurderer det. Boliga har ved aflæggelse af H1 regnskab opjusteret, de er ikke påvirkede af Covid19, de har igangsat et nyt interessant koncept vedrørende projektbyggeri, og jeg tænker, at der ligger en opjustering mere inden årsskiftet grundet den positive stemning på bolig- og lejeboligmarkedet. Sluttelig skal jeg gøre opmærksom på, at man som investor altid selv skal tjekke en investeringsmulighed før man køber, og at jeg er aktionær i Boliga A/S.
  • Et TA-kig på de 14 største positioner hos ARK Invest

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der lige en hurtig engelsk video klar til jer, hvor jeg gennemgår de 14 største positioner i ETF'en ARKK fra ARK Invest. Hvis I ikke kender ARK Invest så ledes the af Cathie Wood, der bl.a. har spået, at Tesla muligvis kunne gå i $22.000. Deres ETF ARKK er baseret på "disruptive technologies" indenfor mange brancher, og det er et fint sted at kigge hen, hvis man er ude efter virksomheder, der nytænker en hel branche. God weekend til jer https://www.youtube.com/watch?v=RYAiDVugFRk&fbclid=IwAR0m6WQffe9piXre263NZG6VS7kuSBN-mXAWSfDDulMlUpV4QPz1fkuhpvs