Grønne Aktier — Juni 2016
-
-
Godt initiativ doodha.

-
Når vi taler om VE og brugen af strøm i det daglige, så fatter jeg ikke regeringens ageren omkring varmepumper(VP). Varmeværker og private kunne med fordel benytte VP og dermed aftage meget af den strøm der produceres af møller - og så er udnyttelsen meget bedre end med kul, olie, bio og gas.
-
... desværre er vi i den situation vedr. vindmøller, at deres produktion jo ikke kan afstemmes det aktuelle forbrug, men ikke desto mindre ville brug af eksempelvis elpatroner og VP i varmeværker kunne hjælpe en smule på dette, modsat nu hvor overskydende elektricitet eksporteres til små priser.
-
Scatec solar får os en på kassen idag. Havde jeg flere midler pt. ville jeg supplere op. Jeg mener den er yderst attraktiv i pris pt. Selskabet tjener gode penge og har planer om at vækste pænt i de kommende år.
-
Vi nærmer os slutningen af kvartalet og ½-året, hvor ordrer plejer at komme i en lind strøm til Vestas. Det gør der nok også her i slutningen af juni i år. Men vi skal huske, at Vestas har hævet grænsen for, hvornår de skal offentliggøre ordrer. Det kan betyde, at der bliver annonceret færre ordrer denne gang – hvorimod de ikke-annoncerede ordrer viser sig at være usædvanligt store, når Q2-rapporten offentliggøres til august.
-
Jeg kunne godt forestille mig, at især private investorer lader sig snyde af denne nye praksis – for umiddelbart ser det jo noget sølle ud m.h.t. ordrer i 2. kvartal indtil videre. Men der er altså en usædvanlig stor joker i form af de ikke-annoncerede ordrer denne gang. Og spændingen bliver først udløst d. 18. august, når Q2-rapporten kommer.
-
Nå... jeg har lige ledt efter den omtalte meddelelse om ikke-annoncerede ordrer som kom før en regnskabsmeddelelse; men jeg kan ikke finde den. Det er mig bekendt kun sket denne ene gang; og den gang var det i en situation, hvor Vestas havde stort behov for at fortælle, at det ikke går helt så dårligt som nogen tror. Sådan er det jo ikke nu – for nu at sige det mildt...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind