Bavarian Nordic — Februar 2020
-
@Farmaceuten Mercks vaccine er som J&J/BNs forebyggende. Mercks vaccine blev benyttet som ring vaccination i et forsøg at inddæmme smitte, jeg går ud fra forvirringen kommer her fra. BN levere en booster til J&J vaccine og den har måske (?) en bedre langtidsbeskyttelse
-
-
@KayJay, nu er jeg 100% inde i de vacciner og virkningen så du må stole på at jeg har ret
Det er IKKE det samme -
6 mia er købesummen - det tal er nyt for mig:Bavarian Nordic planlægger i første halvdel af 2020 en fortegningsemission for at understøtte opkøbet af Rabipur/RabAvert og Encepur, der blev annonceret i oktober.
Det fremgår af biotekselskabets årsregnskab for 2019, der er offentliggjort torsdag morgen.Bavarian Nordic betalte Glaxosmithkline 307,6 mio. euro - hvad der svarer til 2,3 mia. kr. - for de to vacciner, der har en samlet omsætning på cirka 175 mio. euro.
Rabipur yder beskyttelse før og
-
efter eksponering mod hundegalskab, mens Encepur beskytter mod vesteuropæisk flåtbåren hjernebetændelse.
Der er også aftalt betingede milepæle på op til 495 mio. euro, som ventes at falde i 2020-2025, hvor størstedelen ventes at blive fra 2022 og frem.
Den samlede købesum løber op i 802,6 mio. euro - svarende til omtrent 6 mia. kr.
Emissionen skal blandt andet bruges til at betale mellemfinansieringen ved købet, der blev leveret af Citi og Nordea tilbage. Den er godkendt af de to banker som "
-
@Farmaceuten. KayJay har altså ret. Både Mercks og J&J/BNs vaccine er forebyggende.
-
At begge vacc er forebyggende, er osse sådan jeg har læst det. MEN det har jo bare intet at gøre med deres specifikke virkningsmekanismer! Og nu er det jo sådan, at JNJs vacc-regime er "primer"+"booster", mens Mercks kommer i eet skud. Dette i sig selv gør at man ikke umiddelbart kan sammenligne de to vacc-regimer. Så endnu engang: ingen andre end dem som arbejder med disse vacc kan sige om man kan bruge JNJs mod SARS-CoV-2.
-
-
-
BAVA: nyt patent på Ebola vaccine i combination med J&J vaccine.
https://patents.justia.com/assignee/bavarian-nordic-a-s -
Hvordan er jeres forventninger til Bavarian ? Jeg er ny aktionær i den .... og med den kapitaludvidelse der venter så er jeg lidt skeptisk på fremtiden ?
-
Jeg har solgt Bavarian i kurs 260, håber så at kunne genkøbe billigere i forbindelse med kapitaludvidelsen. Jegmener også, at prognosen for 2020 er en smule oversolgt, da positivt EBITA stort set svarer til engangsindtægt fra voucher. Så der er stadig lang vej til plus på bundlinjen.
-
Solgte halvdelen af min Bava-beholdning i 238 da jeg ønsker at reducere min eksponering indtil der er klarhed omkring vilkårene for emissionen. I årsrapporten i fredags kunne vi så læse at man “kun” ønsker at rejse 2,6mia hvilket ultimativt betyder mindre udvanding for os,
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind